zaterdag 13 juni 2015

Achtergronden met Panpastel


Hallo allemaal, 
Ik zal mij eerst even voorstellen. Mijn naam is Miranda van den Bosch en vanaf deze maand mag ik deel uitmaken van dit fantastische Colourstock DT. 
Ik ben een art journaller en mixed media artiest en ik werk erg graag met alles dat kleur afgeeft, zoals verf (acryl-, aquarel- en olieverf), Pan Pastels, Copic markers, gewone markers etc...

Ik teken en schilder al sinds mijn 4de. In 2009 ontdekte ik de mogelijkheden van het art journallen en mixed media en ben sindsdien ook verslaafd. Ik werk graag met verschillende media en technieken in 1 project om het beste resultaat te krijgen. Het combineren van verschillende materialen biedt weer zoveel nieuwe mogelijkheden. Denk bijv aan de combinatie van aquarel en Copics of PanPastel met Copics of acrylverf met PanPastel en markers....de mogelijkheden zijn oneindig. 

Hier zijn een paar voorbeelden van mijn werk:


 In deze collage zie je veel afbeeldingen die ingekleurd zijn met Copics.


In deze collage zie je een aantal werken uit mijn art journal hier heb ik veel verschillende materialen gebruikt zoals Copics, acrylverf, markers, kleurpotlood en gesso. 


Voor vandaag heb ik een paar achtergronden gemaakt met PanPastel en stempels.



De achtergrond heb ik eerst bewerkt met de grote PanPastelspons en de kleuren magenta 430.5 en violet 470.5. Daarna heb ik met Versamark inkt de bloemen in de achtergrond gestempeld en met de spons rich gold 911.5 er over aan gebracht. Als laatste nog gestempeld met witte en zwarte pigment inkt.


In deze foto een close up van de witte en zwarte gestempelde motieven. 


Op deze foto zie je de wat meer subtiel gestempelde afdrukken met Versamark inkt en de rich gold PanPastel 911.5.

Op deze manier kan je mooie laagjes opbouwen en interresante achtergronden maken voor al je projecten, zoals kaarten, art journals of op canvas. 


Deze achtergrond heb ik op dezelfde manier gemaakt als de paars/ roze achtergrond, Ik heb echter hier de volgende kleuren gebruikt: turquoise 580.5, pearlescent blue 955,5, bright yellow green 680.5 en bronze 930.5.

De kaart is afgemaakt met Lavinia stempels en omdat ik de afdrukjes met inkt nooit zwart genoeg vind, heb ik alle zwarte onderdelen met de copic multiliners overgetrokken en ingekleurd. 


In deze closeup zie je de stempelafdrukken gemaakt met Versamark inkt en de bronze 
PanPastel.



En nogmaals een close-up van een stempelafdruk met Versamark inkt en de bronze PanPastel. 

tot de volgende keer

groetjes
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten