donderdag 18 januari 2018

Ta-dah!


Hallo allemaal,

vandaag plaats ik een vrolijk kaartje met een achtergrond gemaakt met Pan Pastel.
Een super mooi product om achtergronden te maken.

Ta-dah!.


De door mij gebruikte pan pastel kleuren zijn:
Phthalo blue 560.5
Turquoise 580.5
Red iron oxide 380.5
Phthalo green 620.5
Orange 280.5
Hansa yellow shade 220.3
Magenta 430.5
Turquoise extra dark 580.1
Bronze 930.5


Op een stukje mixed media papier begin ik met drie kleuren


Daarna een stempel geplaatst. Deze gestempeld met een VersaMark stempelkussen.
Je krijgt dan een doorzichtige plakkerige afdruk die weer te voorschijn komt als je met een panpastel kleur erover heen gaat.
Het plakkerige is dan ook verdwenen.
Ik heb hiervoor Phthalo green gebruikt.




Het stencil gedeeltelijk aan de bovenkant aangebracht.
Het patroontje heb ik aangebracht met een make-up sponsje en matte medium. 
Een mooie manier om een fijn patroon aan te brengen.
Je stencil wel direct schoonspoelen met warm water vanwege het plaklaagje.
Ook hierbij verschijnt het patroontje als je met een andere kleur pan pastel er overheen gaat.
Hiervoor heb ik Magenta gebruikt.




De kleine stempel op drie plaatsen aangebracht met Versa Mark en daarna de kleur Bronze erover.
Op eerste foto zie je onderaan hoe het gestempelde er dan uitziet en op foto twee met de kleur erover.




Om het groene gedeelte sterker te maken heb ik de kleur Turquoise extra dark nog aangebracht.
Hier en daar nog wat met kleurtjes erover gegaan om de kleuren te versterken.
Daarna de fixatiespray aangebracht.
Hierna kan je het kaartje verder bewerken.
Het stempeltje met rondjes met groene inkt gestempeld.
Het stempeltje met stippen met zwarte stempelinkt aangebracht.
Met de witte marker nog wat witte spetters aangebracht 
en wat witte rondjes getekend over de groene rondjes.



Het vrolijke stempeltje erbij gezocht en deze ingekleurd met Copic markers.
De kleuren die ik gebruikt heb worden hieronder genoemd.
Ta-dah!


Het eindresultaat.
Een super leuke techniek en product voor achtergronden.
De afbeelding, ingekleurd met copic markers, is een mooie match.


Ik hoop dat ik je heb kunnen inspireren om deze leuke technieken ook eens toe te passen.
Fijne dag en tot de volgende keer. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten