maandag 16 juli 2018

Prettige vakantie....

Hallo allemaal,

Dit keer heb ik een magneetbordje gemaakt op mdf plaat van 8,5 x 8,5 cm.
Voor de achtergrond heb ik panpastel gebruikt en de afbeeldingen ingekleurd met copics.
Mijn excuses voor de belichting van mijn foto's, 
verschillende zijn in de avond gemaakt en dan is het wat lastiger.






Op het mdf plaatje een laag gesso aangebracht,
daarna de panpastel kleuren met een spons en draaiende bewegingen.
Ik breng dunne laagjes aan totdat de kleur naar wens is.

De kleuren die ik gebruikt heb zijn:
580.5 Turquoise en
560.5 Phthalo Blue



Met een sjabloon en versamark de patroontjes aangebracht.
Om deze zichtbaar te maken 560.5 Phthalo Blue aangebracht.
Eerst de panpastel heel licht op de versamark deppen en daarna met draaiende bewegingen de afdruk intenser maken.




Hierna heb ik de ondergrond gefixeerd.
Met inkt de stempeltjes aangebracht. 
Hiervoor heb ik donkerblauwe stempelinkt gebruikt.


Wat witte accenten aangebracht met de Molotow One4All 
witte acrylic marker. 
Zoals je ziet blijft het super wit.



De afbeelding ingekleurd met Copic markers.


Voor het hoedje de kleuren
Y17 -  YR 16 - YR 07


Voor het jasje de kleuren
YG03 - YG17 - YG67


Voor de haren de kleuren
E23 en E25


Voor gezicht, armen en handen de kleuren
E000 - E00 - E11


Voor de koffer de kleuren
V12 - V15 - V17


Met de Molotow Blackliner 0.3 mm nog wat gedoodled 
en om de tekst lijntjes getekend.

Graag wens ik iedereen een fijne vakantie toe 
en hoop dat ik heb kunnen laten zien dat Panpastel een prachtig product is en wat op verschillende ondergronden gebruikt kan worden.
Tot de volgende keer.



4 opmerkingen:

  1. Wat is dit gaaf gemaakt Alice. Haast niet te geloven dat het zo'n klein formaat heeft. Prachtige achtergrond en top afwerking. Fijne vakantie.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Miranda. Ik vind het super om op een klein formaat te werken. Fijne vakantie. Hobby-groetjes Alice.

      Verwijderen
  2. Oh, dat is heel mooi, een prachtige achtergrond en een leuk figuurtje ! Je hebt me inspiratie gegeven om mijn Pan Pastels ook weer eens te gebruiken, dankjewel, en prettige vakantie ! Enny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Enny. Super want PanPastel is een prachtig product. Fijne vakantie.Hobby-groetjes Alice

      Verwijderen