woensdag 30 januari 2019

Lightfast lieveheerstbeestje

Beste Bloglezers,

vandaag maak ik een project in mijn Clairefontaine 'travel album' boekje. Ik ga een lieveheersbeestje maken met de Derwent Lightfast, hét nieuwe en het eerste oliebasis kleurpotlood van Derwent en zoals de naam het al zegt 100% lichtecht. Leverbaar in januari 2019, in een van set 12, 24 of 36 en vanaf april 2019 in een set van 72.



Ik vind het nieuwe potlood een zacht en romig potlood. Waar je heel mooi laag over laag mee kunt werken en met terpentine perfect blend. Hier heb ik gewerkt met Oud Hollands citrus minerale terpentine. Het werkt erg mooi, met het blenden krijg je bijna een schilderachtige kleurmenging. 



Na het blenden kun je verder met het opbouwen van lagen. Je ziet op de foto's, maar nog beter in de video, hoe ik dat stap doe. 


Heel veel plezier met het bekijken van de video. En probeer ook eens de Derwent Lightfast, verkrijgbaar bij de betere hobby-/kunstenaars winkels.



Succes met oefenen en tot een volgende keer


Julia



1 opmerking: