woensdag 19 juni 2019

Koe met Daniel Smits Aquarelverf

Hallo Blogbezoeker

Vandaag laat ik je een project met Daniel Smith aquarelverf zien.




Het papier wat ik gebruikt heb is "Hot Pressed Aquarelle Fontaine"
300 gr. van Clairefontaine.

Ik heb eerst het papier met water nat gespoten.

Dan neem ik een penseel met eekhoorn haren, 
die kan veel water opnemen en dat is ideaal voor aquarel.
Dit penseel heeft ook een fijne punt voor het kleinere werk.

Dan neem ik Cerulean Blue met veel water verdunt 
en breng dat op het hele papier aan met snelle vegen.





Hookers Green en Phthalo Blue meng ik met elkaar en dep dat in de nog natte achtergrond.





Met de waterspray spuit ik het papier af en toe weer nat.
Met Cadmium Yellow Deep dep ik onderaan nog wat kleur in het groene mengsel.


Ik spuit het weer nat, dan loopt het mooi in elkaar.

Dan kreukel ik huishoudfolie tot een bolletje. 
De folie druk ik dan in de resten verf die ik nog op mijn palet heb 
en dan licht op het papier drukken.


Iedere keer weer opnieuw de kleur mengen, 
dan weer met meer blauw of met meer groen of geel.
Zo krijg je meer variatie in de kleuren.


Ik ga ieder keer donkerder werken.
Onderaan heb ik het weer iets nat gespoten,
 zodat het een zachtere overgang krijgt.


Onderaan maak ik het nog krachtiger met dezelfde kleuren.
En dan laat ik het drogen.



Nu teken ik met de Copic Multiliner een koe erop. 
Je kunt daarna gewoon weer met water en verf erover heen, het verloopt niet.


Met Cerulean Blue geef ik de schaduw aan op de koe.



Terwijl het nog nat is ga ik met Phthalo blue er in om donkerdere plekken te maken,
 het loopt dan een beetje in elkaar over.


Met de Lunar Black maak ik nog donkerdere schaduw’s.


Ik neem nu minder water, daardoor wordt de kleur krachtiger.


Nu neem ik weer meer water voor de lichtere plekken op haar hoofd.


Nadat ik het heb laten drogen, neem ik dit scheve penseel.
Het neemt natuurlijk niet zoveel water op als het andere penseel,
 maar hier kun je héél fijn maar ook grof mee werken.
 Ik heb de oren er fijne haren meegegeven, maar ook gelijk mee opgevuld.


Voor op de neus heb ik het zwart sterk verdunt en hele fijne lijntjes gemaakt.
Verder heb ik de schaduw's op haar kop donkerder gemaakt.


De ogen heb ik ook zwart gemaakt en wat blauw er in gedaan.


Met de Copic Multiliner heb ik nog wat meer accenten gezet.
Maar is haast niet te zien op de foto.



Daarna heb ik weer de folie genomen en nog meer bosjes gemaakt.

Ik heb dezelfde kleuren genomen: Hookers Green, Phthalo Blue en Cadmium Yellow Deep.

In dat mengsel heb ik dan nog wat Venetian Red gedaan 
en heb daarmee wat fijne lijntjes gemaakt als takjes.


Met de Molotow One4all acrylic twin marker heb ik nog wat highlight’s gemaakt.
En een paar neusharen mogen ook niet missen.


Nou, en dit is het eindresultaat geworden.
Zijn het niet mooie krachtige kleuren!

Bedankt voor het langskomen en ik wens je een fijne dag! 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten