woensdag 16 oktober 2019

Gnome Home

Hallo en welkom! 
Onderstaande post verscheen eerder op Het CopicmarkerEuropeblog en is van de hand van Sandie Dunne DT lid van dit blog.
Sandie, thank you for letting us use your post.

Vandaag heb ik nog een snel kleurwerk om te laten zien. 
De stempel die ik gebruikte is Gnome Home van Stamping Bella, er zijn echter nog veel meer merken die Gnome stempels hebben, ze zijn erg populair.

Ik begon met het inkleuren van de kleine gnome. Op haar huid heb ik mijn favoriete kleuren E00, E11, E04 gebruikt.


Voor het haar nam ik  E71, E74 en E77


Op het hoedje en de strikken - RV63, RV55 en RV66


Op haar shirt gebruikte ik BG13 en BG15. Om het houteffect op de ramen en deuren te creëren heb ik E30, E33 en E35 gebruikt en met elke kleur fijne lijnen gemaakt. 
Ik heb E30 gebruikt om de lichtste gebieden in te vullen en heb vervolgens fijne strepen met E35 toegevoegd. 


Voor het onderste deel van de paddenstoel gebruikte ik E41, E42 en E43. Ik begon met de E43 in de schaduwpartijen en werkte door tot de lichtste kleuren.


Op het bovenste gedeelte van het paddenstoelhuis gebruikte ik R43, R24 en R46. Toen ik de rode had voltooid, voegde ik wat E42 en E43 toe aan de witte vlekken.

C1 en C3 zijn de kleuren die ik meestal voor metaal gebruik,  ik meng ze met 0.
 Ik gebruikte deze kleuren ook om schaduw te geven rond de kabouter en de ramen en op de steen buiten de deur.


Vervolgens heb ik de bloemen gekleurd met Y15 en Y17 in het hart en BG11 en BG13 voor de bloembladen. 


De kleuren die ik gebruikte voor het gras zijn geen typische graskleuren, maar ik vond het leuk hoe ze eruit zagen. 
Ik ging eerst naar alle donkerste gebieden met YG17 endaarna met YG06. Vervolgens heb ik wat YG23 en uiteindelijk YG01 als de lichtste tint gebruikt. 
Om de harde buitenlijnen kwijt te raken, meng ik de lijn met 0. Deze techniek werkt ook heel goed met schaduwen op de grond en creëert bij gebruik van grijstinten een beton / cement-uiterlijk.


Met de afbeelding nu klaar voor een kaart.


Ik hoop dat je de tutorial van vandaag leuk vond en misschien zelfs iets nieuws hebt geleerd. 
Bedankt voor het langskomen. 
Sandie xXx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten