zaterdag 7 maart 2020

Gelliplate en stencils

Hallo allemaal,

Ik werk heel graag met de Gelliplate. Vandaag laat ik jullie laten zien hoe je met stencils op de Gelliplate kunt werken. Ik heb gekozen voor mijn ronde GelliPlate, maar deze techniek is natuurlijk ook mogelijk op de andere vormen en maten GelliPlate.


Wat heb je nodig:
- ronde GelliPlate 8 inch
- acrylverf, 3 kleuren naar keuze
- Printplaat. Ik heb er een van Carabelle Studio gebruikt Circles
- blad om op af te drukken. 
- crayons in bijpassende kleur
- Molotow Markers ONE4ALL zwart en wit
- Inktense aquarelpotloden in bijpassendekleur
- stencil (Ik heb een stencil van Studio Light gebruikt uit de Just Lou serie)
- brayer
- waterpenseeltje
- tekststicker
- evt. achtergrondstempeltjes


Doe de acrylverf op de GelliPlate en rol dit uit met een brayer.


Dan ziet de GP er ongeveer zo uit.


Plaats je stencil op de GP.

Druk de Printing Plate op de vrije ruimten aan de buitenkant van het stencil.


Laat je stencil op de GelliPlate liggen en leg je papier erop. Druk het papier overal aan met je hand.


Houd aan één kant je papier vast op de GP en til aan de andere kant het papier op.
Haal het stencil van de GP.
Laat je papier weer zakken op de GP en druk met je hand goed aan.


Dan is dit de afdruk die verschijnt.


Over het restant van de verf die achterblijft op je GP kan je heel goed nog een afdruk maken door een dun laagje witte of een ander licht kleurtje aan te brengen met de brayer. 
Maak dan een afdruk.


De eerste is de tweede afdruk met een wit laagje acrylverf. De  tweede is de derde afdruk met een lichtblauw laagje acrylverf.


Als eerste ben ik begonnen met accenten aanbrengen met een crayon. Dit heb ik met mijn vinger wat vervaagd. Ik heb een Magenta en een Oranje kleur gebruikt.


Daarna heb ik met mijn Inktense aquarelpotloden kleur aangezet en dit met mijn waterpenseel bewerkt.


Neem als laatste je Molotow markers en doodle. 


Ik vind het leuk om langs de randen tekst te zetten. In dit geval heb ik dezelfde tekst geschreven als op de tekststicker staat. 
Tekststickers met dun foamtape erop geplakt.
Als laatste wat gedoodled buiten de afdruk om de achtergrond en de afdruk in elkaar over te laten lopen oftewel te verbinden.
Wat kleine stempeltjes met zwart gestempeld om het geheel iets op te halen.

En dit is dan het eindresultaat.


Bedankt voor je bezoekje aan ons blog en tot de volgende keer.










1 opmerking: