vrijdag 19 maart 2021

Bee happy met Daniel Smith Watercolor

 Hoi Blogbezoeker's

 

Vandaag laat ik kleurige bijtjes zien met 

Daniel Smith Watercolor.

Het is allemaal weer lekker losjes uit de hand gemaakt.

 


Ik heb eerst met een Copic Multiliner 

een schetsje getekend.

Je kunt zien dat het heel losjes is,

het zijn geen mooie rechte lijntjes.

Je mag het schetsje gebruiken om 

het ook uit te proberen. 


 
Ik heb eerst het papier nat gemaakt

en heb dan Cadmium Yellow Med. Hue

aangebracht.

Ik heb er ook gelijk spetter's op gemaakt,

dat doe je door het penseel op je vinger te slaan.


Het is nog steeds nat als ik

de volgende kleur er in doe,

Quinacridone Gold.

 

Nu ga ik met Permanent Red verder,

 gewoon op een paar plekken

je penseel weer in de natte verf drukken.

 
Dan neem ik Hookers Green en breng 
die ook gewoon ergens aan.
Hookers Green is een heel mooi
helder groen, 
als die kleuren in elkaar overlopen
wordt het een natuurlijker groene kleur.
 
 
Nu mist natuurlijk nog een blauwe kleur.
Hiervoor heb ik Phthalo Blue gebruikt,
ik heb wat kleur in de vleugels gedaan
en heb dat in het groen laten lopen.
 
 
Voor de bijen neem ik New Gamboge,
ik doe die kleur ook in de honingraat.


 
Ik ga met Lunar Black in de bijen verder.
 


In de honingraat doe ik nog wat Quinacridone Burnt Orange

 

 
Dan neem ik de Copic Gasenfude,
geef de pootjes nog een beetje vorm
en trek wat lijntjes in de honingraat.
 
 
Het is een verjaardagskaart voor de oom van mijn man
geworden, hij was imker.
 
Ik heb het kaartje heel eenvoudig gehouden,
een stukje geel karton erachter 
en dan verhoogt op een witte kaart geplakt.
 
 

Ik vindt het heerlijk om met Daniel Smith
zulke lekkere losse schilderijtjes te maken😉
 
Ik wens je een fijne dag en tot volgende keer.
 
Liefs 

 


1 opmerking: