maandag 19 april 2021

"Tiger" Daniel Smith Watercolor

 Hallo Blogbezoeker's


Vandaag laat ik zien hoe ik deze tijger met

 Daniel Smith Watercolor gemaakt heb.



Ik heb maar weinig kleuren gebruikt,

Phthalo Blue

Lunar Black

Tiger's Eye Genuine

Burnt Umber

Burnt Sienna 

Yellow Ochre


Ik begin met een losse schets

Ik maak mijn papier aan de linkerkant van het hoofd 

met een penseel nat.

Dan neem ik Phthalo Blue en breng het los aan,

ik gebruik veel verf want ik wil een krachtige kleur hebben.

Ik sla er gelijk nog spetter's op




 
 Ik doe hetzelfde met Burnt Umber en

ik laat de kleuren dan in elkaar vloeien 

Ik ga verder met Burnt Sienna,

ik laat het weer in elkaar vloeien

en maak er ook gelijk weer spetter's op.


Aan de onderkant neem ik weer Phthalo Blue

en Burnt Umber en breng dat met wat meer water aan.

 

Aan de rechterkant van zijn poot neem ik dezelfde kleuren

maar met meer verf en meer blauw zodat het lekker donker wordt.

 

Voor zijn lichaam neem ik ook Phthalo Blue maar

sterk verdunt met water zodat het een lichte kleur wordt.

 

Zoals jullie kunnen zien zijn de kleuren heel losjes aangebracht.

Gewoon lekker erop los kliederen😉
 


Ik ga nu verder in zijn lichaam en neem hiervoor

Yellow Ochre en veel water.

Om de verschillende nuances te krijgen

neem ik gewoon meer of minder water.

 

Ik laat de kleuren met de achtergrond verlopen,

ik neem weer Phthalo Blue en Burnt Umber met weinig water. 

Ik meng er nog wat Lunar Black bij om het nog donkerder te maken.

Ik breng het ook als schaduw bij zijn poten aan.

 


 Nu neem ik weer de Yellow Ochre en Burnt Sienna

en ga in zijn lichaam verder.

Ik meng er ook wat Tiger's Eye Genuine bij.

Daar waar zijn witte haren zitten doe ik niks. 

Tussen zijn poten maak ik ook nog een blauwe schaduw.

 Ik begin nu met zijn zwarte strepen,

hiervoor neem ik Lunar Black.

 


Dus voor de strepen Lunar Black,

ik neem weinig water voor een krachtige kleur.

 

Daar waar zijn lichaam in de achtergrond verdwijnt,

neem ik meer water voor de strepen want ik wil dat

het daar niet zo opvallend is.




Voor zijn ogen heb ik ook Yellow Ochre gebruikt.
 

 Dan breng ik op verschillende plekken 

nog een lichte schaduw aan met 

Phthalo Blue en Lunar Black.

 

Voor zijn snorharen gebruik ik een witte

Molotow Acrylic Twin.


 Fantastisch mooi toch, die kleuren!

Probeer het toch ook eens,

gewoon lekker erop los kliederen!

Jullie mogen ook mijn schets hiervoor gebruiken. 

 De foto van de tijger had ik nog van een dierentuin bezoek, 

vraag me niet waar vandaan, is al steenoud😂

Je vindt nog wel eens wat als je opruiming houdt😉
 
Ik wens jullie een fijne dag!
 
Tot volgende keer.
 
Liefs 
 

 

1 opmerking: