woensdag 5 oktober 2022

Zonnebloemen met Copic alcohol markers

Hallo Blogvolgers,


Leuk dat jullie weer een kijkje komen nemen op de Blog van Colourstock.

Deze keer heb ik mijn Copics uit de kast gehaald en anders om gewerkt..... 
Eerst tekenen en kleuren en dan tangelen.

Hieronder laat ik stap voor stap zien hoe ik deze tekening getekend en ingekleurd en getangeld heb.




Wat heb ik gebruikt:
- A4 PCP papier (Perfect Colouring Paper)
- Derwent gumpotlood & kneedgum
- Derwent grafiet potlood HB
- Copic multiliner 0.1
- Alcohol 96%
- Copic alcohol markers
    - B23 Phthalo Blue
    - Y11 Pale Yellow
    - Y13 Lemon Yellow
    - Y15 Cadmium Yellow
    - Y17 Golden Yellow
    - Y19 Napoli Yellow
    - YR23 Yellow Ochre
    - B25 Caribe Cocoa
    - B27 Milk Chocolate
    - B29 Burnt Umber
- Derwent grafiet potlood 3B
- Derwent doezelaar 
- Witte gelpen
- Gouden gelpen

- Beker Earl Grey thee, om van te genieten tijdens het tekenen. Ook heb ik genoten van een kopje koffie, omdat dit een wat groter project was.



Ik begon met een tekening met een Derwent grafiet potlood (HB) te maken op PCP papier. Dit papier is heel geschikt om het Copic Alcohol markers te kleuren.
Natuurlijk staat ook bij mij niet alles in een keer goed op papier. Om de lijnen die niet naar mijn zin zijn uit te gummen, gebruik ik het gumpotlood van Derwent, met zo'n handig kwastje aan het einde, om het gumsel weg te vegen.



Daarna ga ik met een Copic multiliner over de met potlood getekende lijnen om de tekening definitief te maken. Ik gebruik een Copic Multiliner omdat deze niet oplost in alcohol... heel handig, wanneer ik daarna met de Copics aan de slag ga, 
dan verdwijnen mijn lijnen niet. De, met potlood getekende, lijnen gum ik uit met een Derwent kneedgum.


Vervolgens heb ik de achtergrond ingekleurd met Copic kleur B23

 

Om de achtergrond wat levendig te maken, heb ik met alcohol 96% druppeltjes gemaakt.



Hierna heb ik de bloemen ingekleurd met geel, hiervoor heb ik de volgende Copics kleurnummers gebruikt:  Y11 - Y13 - Y15 - Y17 - Y19 - YR23




Onder het genot van een kopje koffie heb ik de hartjes van de bloemen ingekleurd met 3 kleuren bruin: E25 - E27 en E29. Dit heb ik gedaan door stippeltjes te zetten met de punt van de Copic marker. Eerst een laagje E25 en daarna de stippeltjes met E27 en E29.
Ik heb een randje opengelaten en daar heb ik Y19 ingezet.


Nadat het inkleuren met de Copics achter de rug was ben ik met een Derwent HB potlood Tangles gaan tekenen.

                    





   
Met een Copic Multiliner heb ik de getekende Tangels en lijnen over getrokken en met een Derwent gum de potloodlijn weggegumd.



Hier en daar heb ik wat vlakken helemaal zwart gekleurd en met een witte gelpen accenten ingetekend.


Vervolgens heb ik met een gouden gelpen lijnen ingekleurd en accenten getekend.


Als laatste heb ik met een Derwent Grafiet potlood 3B en een doezelaar wat schaduw aangebracht.



Wanneer jullie deze blog lezen geniet ik van mij vakantie. Natuurlijk zijn er teken- en kleurmaterialen mee gegaan en zal ik jullie via Facebook en Instragram laten zien wat ik in mijn vakantie aan inspiratie heb opgedaan en uitgewerkt heb.


Geniet van van het maken van mooie creaties en tot 5 november.

Liefs Wilma




  Nu jullie toch op de blog van Colourstock zijn beland, kijk daar ook nog eens rond. Mijn collega bloggers hebben hele mooie inspirerende blogs voor jullie geschreven.

Kijk ook eens op de Instagram van Colourstock, @ColourstockBenelux. Hier staan nog veel meer inspirerende voorbeelden, gemaakt door de bloggers van Colourstock.

Ook de facebookpagina van Colourstock staat vol met inspirerende voorbeelden. Deze FB pagina wordt op ook gebruikt om weetjes over de (nieuwe) Colourstock materialen te publiceren.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten