zondag 13 november 2022

Kerst met panpastel

 Hallo bloggers,

Inmiddels zijn we in November  beland en zijn we vast allemaal druk met het maken van kerst kaarten.

Ik heb een makkelijke kerst kaart gemaakt met panpastel op Light blue pastelmatpapier. De afbeelding komt van Pixabay


Wat heb je allemaal nodig:

 Panpastel 340.1 ,340.3 ,340.5 ,640.8 ,660.8, 580.5, 580.8, 620.8, 620.5,   520.8, 100.5, 010.                                                  

Pastelpotloden:   Wit720, Flesh150 ,Cadnium Red130, Rasberry140, Crisom160, Maroon170,                Indigo360, Napels Yellow070, French Gray670

PastelmatPapier:  Clairefontaine Light Blue.  Dutch doobadoo mask A5 bubbels



Allereerst  de afbeelding overbrengen op het pastelmat papier dit kun je doen met een grijs tint op de 

achterkant van de afbeelding aan te brengen en dan met een potlood over brengen op het pastel mat.


Ik heb eerst met wit de bont rand gedaan en de onderkant , anders krijg je het niet mooi wit als je de zak rood gaat maken. In de zak zitten de 3 kleuren rood . In de plooien heb ik schaduw gemaakt met de donkerste kleur 


De cadeautje boven in de zak heb ik voor namelijk gekleurd met de pastelpotloden om dat iets makkelijker gaat.

Als de kerstzak klaar is kun je er om heen een kleur geven dit heb ik met de blauw en groene en een paarse tint gedaan. Als laatste heb ik met een mask witte rondjes aan gebracht. Het zogenaamde Boekeh effect.


                                               

Ik heb er 2 gemaakt, een op kaart formaat en kerstballen getekend boven in de zak , hier heb ik ook een kerstwens op gestempeld.  Als je het leuk vind kun je op de bontrand nog wat parelmoer 012 aan brengen. 


 Ik hoop dat jullie weer wat inspiratie heb gegeven en de Panpastel uit de kast haalt.

 Het is ontzettend leuk om met Panpastel te spelen en je heb snel resultaat.



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten