donderdag 8 december 2022

Vacht kleuren met Copic Markers

 Hallo Bloglezers/sters,

Het is alweer December. De mooiste tijd van het jaar. Dat geldt in ieder geval wel voor mij. Kerstkaarten maken is echt wel mijn ding, zo met sneeuw, glitter enz. Maar dat ga ik vandaag niet doen. Het leek me een leuk idee om jullie te laten zien hoe ik een vacht inkleur Zodat je een wat fluffy uitstraling krijgt.

Dit is dus Ted. Die heb ik dus ingekleurd met stipjes om die fluffy vacht uitstraling te krijgen.


Wat heb je nodig:
Perfect Colouring Paper. (speciaal voor Copic Markers)
stempel
Memento inkt (Zeer fijn als je met Copic Markers gaat inkleuren)
Copic Markers: Vacht E00-31-35-55-27-49
Pootjes en Oren: E95-RV11-R85
Snuit: E95-13
KraagB02-04


Stempel de stempel met Memento op het PCP papier.
Laat dit goed drogen.


Werk deel voor deel af.
Begin met E00 en zet op het koppetje allemaal stipjes.


Neem E31 en breng langs de rand van het koppetje en de snuit en oogjes een rand stipjes aan. Boven op zijn kop maak je een soort van driehoekje met de punt naar beneden. Zie foto


Neem nu E35 en breng een kleinere rand aan.


Je ziet nu harde kleurovergangen. Die gaan we verzachten door op de vorige kleur E31 opnieuw aan te brengen.


Dat zelfde doe je nogmaals met de kleur E00.


Neem nu E27 en breng een donkere rand aan langs het koppie, onder de oogjes en een stukje langs de snuit.

 Pak nu weer de vorige kleur E35 en maak een mooie overgang.



Tot slot neem je E49 en breng je echt op de uiterste rand wat donkere stipjes aan. 
Pas op met teveel.


Breng met RV11 blosjes op de wangen en wat kleur boven de neus.




Met E95 kleur je met stippen de snuit.


Met E13 brengen we, ook met stipjes, schaduw aan langs de bovenkant van de snuit.


Kleur nu de oren in dezelfde kleurvolgorde als zijn koppie.


Daarna de pootjes (armpjes) ook in dezelfde kleurvolgorde.
Bepaal goed waar je de schaduw wilt hebben.
Daarna begin je aan zijn buikje.


Ook hier houd je dezelfde kleurvolgorde aan.
Probeer zijn buikje wat lichter te houden anders wordt het zo massief.


Daarna kleur je de pootjes.


Tot slot kleur je de binnenkant van de oren en de 4 pootzolen.
Begin met E95 als basis. Hiermee kleur je het hele vlak
Voor de schaduw gebruik je eerst RV11 en tot slot  R85.
De kraag kleur je eerst met B02 over de hele kraag en de schaduw maak je met B04.

Daarna heb ik Ted uitgeknipt en verhoogd op een achtergrond geplakt.
De achtergrond maakte ik met een mask en inkt.
Om Ted nu niet te laten zweven maakte in met potlood een schaduwrand onder hem.

Stempel je tekst en je kaart is klaar.

Omdat mijn volgende blogpost in januari is,
wil ik jullie allemaal alvast heel fijne en gezellige Feestdagen wensen en uiteraard alle goeds voor wat betreft gezondheid en welbevinden  en uiteraard creativiteit voor 2023.

Als laatste een dankjewel aan iedereen die trouw de blogposten kwam lezen en weet dat ik het heel erg waardeer als er gereageerd werd. Dat geeft een gevoel van gezien worden.

Tot in januari.







1 opmerking: