zondag 8 januari 2023

Sometimes

 Hallo allemaal,

Een nieuw jaar, dus we beginnen met de beste wensen voor jullie allemaal. Dat 2023 maar een heel mooi jaar mag worden op gebied van gezondheid, tevredenheid, en voor ons toch ook zeker creativiteit.

We beginnen dit jaar met het maken van een mooie voorkant voor op een notitieboekje. Hierin kan je alle momenten noteren die je niet wilt vergeten.

Wat heb je nodig:

-papier: Schut rood

-PanPastel: - 010 Colorless Blender

                   - 220.5 Hansa Yellow

                   - 250.5 Diarylide Yellow

                   -  640.5 Per,manent Green

                   - 430.5 Magenta

- sponge round

- Fixative

- Derwent Inktense Potloden: - 720 Thislte

                                                - 1100 Deep Indigo

                                                - 1600 Leaf Green

-Derwent Paint Travel Set nr 1 en 2

- Derwent waterbrush fine

- Versamark

- Versafine zwart

- Embossingpoeder wit

- notitieboekje 0ng 10 x 15 cm

- Copic Opaque White      

-Stempels naar wens

- Paar kleuren stempelinkt          


Snijd je papier op maat van je boekje. Dwz een halve cm kleiner dan de echte grootte.
Als je boekje ronde hoeken heeft, maak die dan ook aan je papier.


Neem je eerste kleur. Dat is hier Magenta en breng die hier en daar aan met de ronde sponge.
Doe dit met weinig druk en draaiende beweging.


Herhaal dit met alle kleuren. Eventueel een tweede laag aanbrengen.
Als laatste laat ik de kleuren mooi blenden met behulp van de Colorless Blender. Die doe je met de sponge over het geheel.


Daarna fixeer je alles.


Daarna stempel je naar wens je stempels. Ik gebruikte diverse kleuren stempelinkt.
Maar wel kleuren die ook in de achtergrond zitten.


Deze stempel deed ik met blauw.


Ik herhaalde dit aan de onderkant.


Daarna een paar stempels met magenta en de bloem met Versafine black.


Ik kleurde de roos in met de twee setjes Derwent Inktense Paint Pan sets.



Breng de eerste laag kleur aan. Dat kan over het gehele blad. Breng de verf aan op de plek waar het het donkerst moet worden. Werk de verf mooi uit.
Breng op de donkere delen eventueel een tweede laag aan.


Breng met je Derwent Inktense Aquarel potlood 720 Thistle extra schaduw en/of accent aan.


In de uiterste hoekjes maak je extra diepte door deze extra aan te zetten met 1100 Deep Indigo.
Werk dit mooi uit met je waterbrush.


Kleur nu een lichte groen op de bladeren als basis.

Als tweede laag kleur je alleen die gedeelten die je donkerder wilt hebben.


Omdat in de twee setjes geen kleur naar mijn zin zat, heb ik een stukje van een Derwent Inktense block green gebruikt voor de extra accenten.


Als laatste de diepte aanbrengen met Derwent Inktense Aquarelpotlood 1600 Leaf Green.


Dan is dit het resultaat.


Om het af te maken, stempelen we een tekst, de waterdruppels en wat script op de achtergrond.
Met Versamark stempelde ik de takjes boven en onder en gebruikte witte embossingpoeder.
Met de Copic Opaque white en een kroontjespen wat wit aangebracht in de bloem
Ook de stip in de waterdruppels wit gemaakt en nadat dit droog was, glossy accents op de druppels gedaan.


Ik plakte de achtergrond op mijn notitieboekje nadat ik de randen bewerkt had met een blender.

Dit was mijn eerste blogbericht van dit jaar. Tot de volgende maar weer.





6 opmerkingen: