maandag 1 juli 2024

Geloof in jezelf!

Hallo allemaal,

Het is al weer juli, de zomer staat voor de deur!
Ik vond in de hobbywinkel een leuke stempel die ik wilde gaan inkleuren met de nieuwe collectie Derwent Chromaflow (150 stuks)

Ik laat in een foto tutorial zien hoe ik deze gekleurd heb. 



Met zwarte inkt heb ik de stempel centraal op het papier gestempeld.


Voor de bladeren gebruik ik de kleuren 1600 Basil, 1700 Collage en 1710 Olive Yellow.
Ik ben begonnen met de donkerste kleur en ik blend de andere kleuren er mooi bij.
Zo kleur ik de bladeren allemaal in.


Voor het hart van deze bloemen gebruik ik de volgende kleuren : 0400 Flame, 0415 Orange Crush, 0420 Autumn Blaze en 0450 Cardinal Red.
Ook nu begin ik met de donkerste kleur en voeg ik de andere kleuren van donker naar licht toe en blend ik ze met elkaar.


De bladeren kleur ik met een aantal gele kleuren. 
0130 Soft Yellow
0110 Sunflower
0310 Mango
0420 Autumn Blaze
Ik kleur de blaadjes niet helemaal in, ik laat wat wit over aan de buitenkant van de blaadjes.


De rozen kleur ik rood. Hiervoor breng ik lichtjes de kleur 0610 Pompeian Red aan op een aantal plekken op de bloemblaadjes.


De kleur op de blaadjes vul ik aan met de kleur 0500 Scarlet. Ook deze breng ik lichtjes aan en meng ik een beetje met de vorige kleur.


Zo vul ik de blaadjes van de roos verder met de kleur 0640 Turkish Delight tot een geheel.


Als alle rozen gekleurd zijn breng ik met de kleur 0630 Shiraz nog wat schaduw aan, voor een mooier effect.


Deze bloemen kleur ik met blauwe tinten, hiervoor gebruik ik de volgende kleuren :
1200 Denim
1240 Carolina Blue
1250 Santorini
De bloemen zijn gekleurd van donker naar licht.


De leuke kleine bloemetjes kleur ik met paars tinten. 
0980 Light Heather
0990 Mauve
1010 Aztec Purple


Het kopje kleur ik met de volgende kleuren in :
0630 Shiraz
0710 Ash Rose
0720 Deep Vermillion
0800 Blush Pink
0965 Oyster
Ook weer van donker naar licht.


Ik heb ook nog wat schaduw aangebracht onder het kopje met de volgende kleuren :
2200 Platinum
2220 Neutral Grey
2400 White


Met een roze kaart achter de bloemen, is dit project af.
Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren om ook de Derwent Chromaflow potloden erbij te pakken.

Graag tot de volgende keer!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten