donderdag 15 mei 2014

Butterflies

Hallo allemaal,
Ja, de blokjes kaarten blijf ik leuk vinden..dus hier is er nog een. Deze kaart ben ik begonnen door eerst een vierkant van 14 x 14 cm te bestempelen  met een script stempel met Versamark en dan met de blauwe tinten Panpastel voorzie je het van kleur.  Daarna heb ik er diverse blokjes van gesneden.



De vierkantjes zijn 4.5 bij 4.5 cm
De lange zijn 4.5 bij 9.5 cm
Deze blokjes ga je nu stuk voor stuk voorzien van een afbeelding. Ik zal ze hier ook even stuk voor stuk beschrijven wat ik na het panpastellen heb gedaan, Allereerst even goed FIXEREN !


(1)
Dit blokje (1) is voorzien van een vlinder stempel met blauwe stempelinkt. Na het drogen van de inkt heb ik er met de Molotow marker witte streepjes in gezet. En een tweetal pareltjes in het midden van de vlinder. De rand van het blokje is rond om voorzien van goudkleurige embossingpoeder.


(2)
Blokje twee is voorzien van een gras stempel met Versamark en goudkleurig embossingpoeder. Tussen de takjes heb ik nog wat stipjes met de molotow gezet. De randen hebben eveneens goudkleurige embossingpoeder.


(3)
De lange strookje is voorzien van een dandelion ( paardebloem) stempel die ook d.m.v. Versamark voorzien is van embossingpoeder en dit keer wit. Daarna met blauwe stempelinkt er nog een twee tal vlinders op gestempeld. Ook de buitenste randen weer voorzien van goudkleurige embossingpoeder.


(4)
Nummer vier is voorzien van een bollen stempel die met witte embossingpoeder, is bewerkt en daar op met blauwe stempelinkt een vlinder. Deze vlinder heb ik ook met de witte molotow voorzien van wat streepjes en ik heb er twee pareltjes op geplakt. Ook bij dit blok zijn de randen van goudkleurige embossingpoeder voorzien


(5)
Nummer 5 heeft een bloem die weer voorzien is van witte embossingpoeder. Daarop heb ik een vlinder geplakt die ik op een ander kartonnetje had gestempeld en daarna uitgeknipt. Ook van deze zijn de randen goudkleurig gemaakt.


(6)
Op dit blokje zit een afdruk van een vlinder die te groot is voor het vierkantje. Deze heeft de goudkleurige embossingpoeder gekregen. Op het lijfje een paar parels. En ook hiervan zijn de randen weer goud.


(7)
Dan rest nog blokje 7. Deze heeft een swirl gekregen die gestempeld is met Versamark en van witte embossingpoeder is voorzien. Op de swirl heb ik weer een wat grotere vlinder gestempeld met blauwe inkt. En ook bij het laatste blokje zijn de randen bewerkt met gouden embossingpoeder. Nu kun je alle blokjes op een kaart van 15 x 15 cm plakken. Ook die heb ik voorzien, aan de buitenste randen, van goudkleurige embossingpoeder.


Weet je niet hoe en wat het werkt met embossingpoeder dan heb ik voor jullie nog een link naar een flimpje wat ik heb gemaakt. Daar leg ik op een eenvoudige manier het werken met embossingpoeder uit.



Ik hoop dat jullie dit weer een leuk ideetje vonden en dat alles duidelijk is.
Dit zijn de blauwtinten Panpastel die ik gebruikt heb:







3 opmerkingen:

  1. Prachtig gemaakt. De gouden randjes geven een hele mooie touche aan het geheel.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. WAUW wat een bjoetie en zo prachtig gemaakt!
    groetjes corry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk gedaan Janet. Veel techniek op 1kaart.

    BeantwoordenVerwijderen