zaterdag 11 oktober 2014

PanPastel tafereeltje

Hallo lieve allemaal,

Vandaag zomaar een kaartje van mij die ik gemaakt heb met PanPastel.
Dit modelletje kwam ik ergens tegen en heb er mijn eigen draai 
aan gegeven. Hoe..dat zal ik hieronder even vertellen.


Ik heb uit een restje cardstock een ovaal gestanst.
Het ovaal dat eruit komt doe je weg.
Dit restje waar nu dus een ovalen "gat" in zit heb ik op een kaart gelegd van 11,5 x 11,5.
Met een beetje non-permanente plakband heb ik het geheel een beetje vast gezet.
Nu heb ik van een ander restje cardstock wat stroken gescheurd.
De eerste strook leg je over je ovaal. Nu ga je met een sponsje
vanaf de strook gescheurd cardstock naar je ovaal toe vegen.
Haal de gescheurde strook eraf en neem de volgende strook.
Leg deze strook weer een stukje lager en ga weer met je spons
vanaf de strook naar je ovaal toe vegen. Niet helemaal tot aan
de vorige rand maar laat er een stukje van wit.
Herhaal dit een paar keer totdat je ovaal vol is.
Neem nu de ovaal eraf en stempel er wat boompjes op.


Vervolgens heb ik een blauwe kaart van cardstock gesneden met 
de maat 12,5 x 12,5 cm. Hier stans je dezelfde ovaal in.
Plak nu het tafereeltje er achter en plak dit gezamenlijk op 
een andere kleur cardstock van 13 x 13 cm en als laatste 
op nog weer een andere kleur cardstock van 13,5 x 13,5 cm.
Nu kun je het naar eigen idee verder versieren.

De kleuren die ik hiervoor gebruikt heb zijn:

560.3 - Phthalo blue shade
820.5 - Neutral grey
560.8 - Phthalo blue tint
640.3 - Permanent green shade

1 opmerking:

  1. hoi saskia
    een prachtkaart zo met dat natuurtafereeltje en je legt het ook nog heel duidelijk uit!!
    groetjes corry

    BeantwoordenVerwijderen