donderdag 20 augustus 2015

Anemoon

De zomer houd nog heerlijk aan. Hopelijk genieten jullie van het mooie weer en van alle mooie bloemen die op dit moment bloeien. Vandaag ben ik aan de slag gegaan met een Anemoon stempelset. Een prachtige stempelset, die het denk ik op een kerstkaart ook goed zal doen. Kerst... dat duurt nog even maar ik ben al wel bezig met ideetjes voor kerstkaarten.

Nu dan de Anemoon. Stap voor stap vertel ik je hoe je deze kaart maakt. 


Stempel een achtergrondstempel een paar keer met embossinginkt op een stuk papier. Bewerk dit daarna met PanPastel Yellow Ochre Tint (270.3). Doe dit voorzichtig. Als je te hard druk veeg je de embossinginkt uit en word je afdruk lelijk.


Vervolgens heb ik een andere achtergondstempel gepakt en deze afgedrukt met embossinginkt. Hierover heb ik PanPastel Violet Tint (470.8) aangebracht.


Met een donkerpaarse inkt stempelde ik de kringeltjes over de achtergrond.


Op een ander stukje papier heb ik eerst PanPastel Violet Tint aangebracht en hierover de anemoon met donkerpaarse inkt gestempeld. Laat de inkt goed drogen en knip de bloem uit.


Hetzelfde heb ik gedaan met een ander anemoontje en blaadjes. Voor het kleine anemoontje gebruikte ik als basis Yellow Ochre Tint en stempelde erover met een parelmoerachtige paarse inkt. De blaadjes zijn gestempeld met embossing inkt en gesponst met PanPastel Bright Yellow Green Shade (680.3) en Hansa Yellow Extra Dark (220.1). Knip alle onderdelen uit.



Ik miste nog iets op het geheel. In mijn box met allerlei frutsels vond ik een zakje met houten vlindertjes. Zo leuk! Deze bewerkte ik met PanPastel Violet (470.5). Een beetje een gepriegel, maar goed, we gaan voor het eindresultaat.



Plak uiteindelijk alles op een paarse kaart en het geheel op een zalmroze kaart. Het formaat van de kaart is 10,5 cm bij 17,5 cm.




Ik hoop dat ik jullie weer heb kunnen inspireren. Tot een volgende keer!




3 opmerkingen:

  1. Is een mooi kaart geworden ga het proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi geworden en heldere uitleg Corine! Wat zijn de CB stempels hier toch weer super voor he?
    Fijne dag en groetjes,
    Mirandax

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoezo kunnen inspireren.....ik wil meteen beginnen! Mooie zachte kleuren. Compliment.

    Hartelijke groeten,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen