woensdag 8 maart 2017

Gelliplate Gesso en inktense spray

Hallo allemaal

Nu komt de vraag van jullie hoe ik een marmer achtergrond heb gemaakt met de Gelliplate.

Dat is vrij simpel en het geeft een leuk effect.

We beginnen met een donkere achtergrond.

Rol zwarte gesso over de Gelliplate en met een dekseltje maak je er rondjes in. 


Maak dan een afdruk



Nu rol ik witte gesso over de Gelliplate en spuit ik er wat kleurtjes van de zelfgemaakte Inktense sprays op, van een paar blogposten terug. Let wel op dat je de gesso niet te dik aanbrengt.



Neem nu je zwarte achtergrond en leg deze nu op je Gelliplate. Draai deze op de Gelliplate heen en weer. Ik heb helaas geen foto van het resultaat zonder de stempels. Hieronder volgt een foto van het resultaat met stempels van IndigoBlu.



Ik heb ook nog een lichte achtergrond gemaakt. 

Rol witte gesso uit op je Gelliplate en spuit er weer een aantal kleurtjes op:


Papier erop leggen en heen en weer bewegen.




Nu heb je nog genoeg verf op je Gelliplate zitten om nog een kleur erop te spuiten.


Leg nu een nieuw vel papier erop.


Op deze manier maak ik de achtergronden .Het is altijd een verrassing wat eruit komt.


Zo heb je lekker weer een voorraad achtergrondjes voor kaarten of om in een art journal te verwerken. De stempels zijn van Designs by Ryn.

Tot de volgende blogpost, groetjes Nel




1 opmerking: