donderdag 7 februari 2019

Achtergrond maken met 3 maten GelliPlates.

Hoi allemaal,


Zoals jullie misschien weten, ben ik een fan van de GelliPlate.
Je kan er zulke leuke dingen mee doen in zoveel verschillende stijlen en technieken.
Elke keer ontdek ik weer iets nieuws voor mij. Deze manier zag ik een keer voorbijkomen en wilde het ook eens uitproberen. Het is een achtergrond gemaakt met 3 maten GelliPlate en Acrylverf.


Wat heb je nodig:

- Drie maten GelliPlates: Ik gebruikte de kleine van 7,5 cm, de 4" en de 6"inch.
- GelliArts Acrylpaint
- Clairfontaine Paint On Multi-Techniques papier
- brayer
- diverse stencils
- GelliPlate reliëf kaartje 
- Molotow ONE4ALL marker zwart en wit
- Derwent Graphik Line Painters
- keukenrol


Op mijn werkblad ligt mijn Paint On papier klaar met daarnaast een velletje printerpapier om mijn brayer schoon te rollen.
Leg de grootste maat GelliPlate op een acrylplaatje. Doe wat verf erop en rol dit met de brayer uit.


Maak afdrukken op je papier. Maakt niet uit waar en hoeft ook niet een afdruk van de gehele GelliPlate te zijn.


Rol de brayer schoon en kies een nieuwe kleur verf voor de tweede afdruk.
Ik heb de GP bewerkt met blauwe acrylverf. Daar heb ik een stencil opgelegd.
Met het stencil nog op de GP maakte ik een afdruk op mijn eerdere afdruk.(zie foto)
Haal dan het stencil van de GP af en maak opnieuw een afdruk op je papier.


Dan kies je wederom een andere kleur en herhaal je bovenstaand proces.


Je ziet hier dat mijn afdruk met Magenta op de roze afdruk niet geheel is gelukt. Geen probleem. Val in het eindresultaat niet op. Dus ga lekker verder met het maken van afdrukken.


Je kan ook afdrukken op een andere manier maken.
Leg op je eerste afdruk een stencil. Doe een andere kleur acrylverf op de GelliPate en druk die over het stencil en op je eerste afdruk.


Nu heb ik de middelste maat GelliPlate gepakt en ben verder gegaan met afdrukken maken.
Druk vrij af, dus gewoon over elkaar. Dan krijg je de leukste resultaten.
Hier druk ik een GelliPlate met groene verf over een stencil op een gele achtergrond.


Het begint er al te lijken en ik word steeds enthousiaster.

 

Op de kleinste ronde GelliPlate heb ik met een rubber reliëfkaartje patronen getekend.
Je doet de verf op de GP, rolt het uit met je brayer en dan maak je met het kaartje de figuur erin.
Er zitten meerdere mogelijkheden op zo'n kaartje. Elke kant geeft een ander patroon.


Ik ben tevreden met het resultaat. 
Nu nog afwerken tot een mooie pagina.


Met mijn Molotow ONE4ALL markers heb ik rondjes rond de afdrukken getekend en wat accenten aangebracht.


Om de cirkels er wat uit te laten springen, heb ik bij enkelen een schaduwrandje gemaakt met Crayons.

Tussen de cirkels wat kleinere cirkels gestempeld die ik ingekleurd heb met de Derwent Graphik Liners. Wat scriptstempels met zwart gestempeld.
Als laatste de witte accenten erop.

Daarna heb ik getwijfeld of ik er nog een plaatje of bloem op zou doen. Ik heb het niet gedaan, omdat ik het zonde vind van deze gave achtergrond.


Dus haal je GelliPlate weer eens tevoorschijn en ga lekker afdrukken. Alles kan en mag en wees verbaasd van het resultaat.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten