vrijdag 22 februari 2019

Explore the world...


Hallo blogvolgers, 

Zeg nou werkelijk een maand vliegt toch echt voorbij! Ik ben weer heerlijk bezig met PanPastel. Ook deze keer met rice papier maar net weer op een andere manier. Hieronder alvast de journalpagina die ik ermee gemaakt heb. 


Het papier van PaintOn vind ik fantastisch! Zo ook voor PanPastel. 


Deze keer heb ik een vel ongekleurd rice papier gepakt en deze nat gemaakt met mijn Molotow waterpenseel op de rand waar ik deze uit wil scheuren, doe dit stukje voor stukje anders is het te snel droog.


Met gel medium matte, heb ik deze op mijn witte, dus onbewerkte PaintOn papier gelijmd. 
Zowel eronder als er bovenop, heb ik deze gel medium aangebracht. 


Je kunt dit rice papier de kant op leggen die je zelf het mooiste vind. Volgens mij heb ik de achterkant gebruikt maar heb daar geen last van gehad. Ik wilde haar mooie hoofdje de andere kant op hebben.


Na het lijmen en het laten drogen ben ik met een PanPastel tool een basislaagje op haar gezicht aan gaan brengen met de de kleur 740.8 Burnt Sienna Tint.

Vergeet niet dat je nu kleur aanbrengt over een laagje matte medium, het kan zijn dat je daardoor je kleur wat minder regelmatig over je afbeelding verdeeld krijgt, of wat vlekjes gaat zien. Voor een mixed media project vind ik dit niet erg. 


Als tweede kleur op de huid gebruikte ik 380.3 Red Iron Oxide Shade, 
Breng dit vooral op de plaatsen aan waar je schaduw wilt hebben, doe dit niet te dik. Beter herhalen dan in één keer te veel. 


Daar waar ik het nodig vond heb ik ook de Colourless blender gebruikt. Omdat ik weet dat ik paars getinte haren ga maken, heb ik ook wat 470.1 Violet Extra dark aangebracht. Nog niet te veel, na het kleuren van de haren ga ik vaak nog weer even terug naar het gezicht. 


Hier en daar heb ik ook wat Pastel potlood van Derwent aan gebracht. Als je op de foto klikt en deze wat vergroot, kun je exact zien welke kleurnummers ik gebruikt heb.


Daarna heb ik de wenkbrauwen, wimpers etc. wat donkerder aan gezet met het zwarte Pastel potlood van Derwent. 


Een basislaag PanPastel op de haren aangebracht met de volgende kleuren 430.5 Magenta, 560.5 Phthalo Blue en 470.5 Violet. 


Met de volgende kleuren Derwent Procolour bracht ik wat accenten in de haren aan. 
Ivory Black, Imperial Purple, Magenta en Spectrum Bleu. Hier en daar ook nog met de witte Derwent Procolour wat streepjes in de haren aangebracht. Ik merkte dat ik het nog best pittig vond om de haren helemaal naar mijn zin te krijgen. Ook ik heb uiteraard nog leerpunten! Misschien een volgende keer toch wat minder laagjes kleur aanbrengen.


Nog wat lijntjes aangezet met de Molotow 0,2 mm Blackliner. 


De bubbels op een snelle manier ingekleurd met PanPastel. Gewoon even wat kleur aanbrengen met een tooltje. 


De achtergrond vond ik erg leuk om te doen! Door gebruik van maar één kleur, 580.3 Turqouise Shade, krijg je door het gel medium een erg gave achtergrond. Dit omdat de PanPastel niet overal evenveel kleur achterlaat op het opgedroogde gel medium. 


Nog even met VersaMark een leuke achtergrond stempel van Studio Light erop. Hier ga je dan nog even licht met je tooltje met PanPastel overheen. 


Nog een beetje extra's met een script stempel van Penny Black en wat Archival Ink. 


Natuurlijk ook nog wat witte spetters acrylverf met de Molotow One4all.


Voordat ik het vergeet met een Derwent Tinted Charcoal potlood, Moutain Blue, bracht ik heel licht wat schaduw aan rondom de afbeelding. Ik heb dit met mijn vinger uitgewreven. 


Nog een beetje extra kleur in haar gezicht aangebracht en wat witte accentjes op de bubbels.


Tja, dat toch ook nog maar wat zwarte spetters en een mooie tekst erop! Ik ben best blij met het resultaat.


Ik vond dit zelf een erg leuke manier om met ricepapier iets moois te maken. Misschien heb ik je wat inspiratie kunnen geven? Graag weer tot de volgende post!














7 opmerkingen:

  1. Fantastisch mooi Yvonne en een heel duidelijke uitleg.
    Groetjes, Odette.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig Yvonne. Bedankt voor de duidelijke uitleg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt heel erg gaaf! Dank je wel voor de goede uitleg!
    Liefs Jenine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt heel mooi! En een supergoede uitleg! Dank je wel ......

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt jezelf weer overtroffen, PanPastel-Queen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank jullie wel voor alle mooie woorden, 🥰
    Liefs Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen