dinsdag 7 januari 2020

Always believe that little seeds turn into trees.

Hallo allemaal,

Het mag de eerste week van januari nog. Dus daar maak ik dan ook graag gebruik van.
Ik wens jullie allemaal een mooi, prettig, onbezorgd, gezond en creatief 2020.


Deze keer wil ik jullie de 'wet in wet' techniek laten zien met de mooie Daniël Smith watercolor.

Wat heb je nodig?
-aquarelpapier.
-penselen
-water
-schilderstape
-Allerlei kleuren Acrylmarkers zoals Molotow One4All en Grafik Line Markers
-Liquid marker Gold
- Daniël Smith Aquarelverf de kleuren:
Cobalt Teal Blue
Fuchsite Genuine
Phthalo Yellow Green
Sapgreen
Serpentine Genuine
Rose of Ultramarine
Quinacrodone Purple
Cobalt Blue




Ik heb gewerkt op een vel Aquarelpapier 300gr Terschelling Glad.
Dit vel heb ik op een dikker stuk grijs karton geplakt met schilderstape. Het tape heb ik eerst even op mijn mouw geplakt om het ergste plak er af te halen en de kans om  mijn papier te beschadigen zo  klein mogelijk te maken.

Teken met een natte kwast een rondje op je papier. Zorg dat het gehele rondje nat is.
Neem je gewenste kleur op met je penseel en laat dat in het water lopen.
Stuur indien nodig bij met je penseel. Laat de verf maar lopen zoals die loopt.
Doe hetzelfde met een tweede kleur en laat die vanaf een ander punt in het water lopen.


Teken op een andere plaats weer een rondje en maak die goed nat.
Je kunt door de glinstering zien waar het nat is.
Laat hier op dezelfde manier als hierboven beschreven de verf inlopen.


Doe dit op meerdere plekken en met verschillende kleuren.


Ik heb mijn gewenste aantal rondjes ingekleurd.


Teken nu met je penseel de steel en blaadjes aan de rondjes.
Laat het geheel nu goed drogen.


Pak je Motolow Markers en Grafik Line Markers erbij. We gaan de rondjes bewerken.


Ik heb gedoodled op de steel en de blaadjes. Eerst met wit en daarna met goud.
De rondjes bewerkt met verschillende kleuren stippen. Je hoeft niet altijd precies binnen het geverfde gedeelte te blijven, ga gerust ook iets daarbuiten.


Bewerk elk rondje met de markers tot je tevreden bent.


Laat het geheel goed drogen en dan kan je voorzichtig het tape verwijderen,
Ik heb het geheel gemat op goud en daarna op donkerblauw
Tekst gestempeld en ook gemat en dit op de afbeelding geplakt.


Dit is het geworden. Zo leuk om te doen en het kan niet fout.
Veel plezier met het maken van jullie eigen creatie.
Zou het leuk vinden als jullie laten zien op FB.


4 opmerkingen: