vrijdag 28 februari 2020

Tweekleurige bloemen met Copic Makers


Goedemorgen allemaal,
Februari is bijna ten einde, morgen hebben we nog een 'bonusdag' die we slechts één keer in de 5 jaar hebben. Hebben jullie nog leuke plannen op deze dag? Heb je een dag vol met verplichtingen of heb je een lege agenda? 


Vandaag is het weer mijn beurt voor een creatieve bijdrage. 

Ik ben aan de slag gegaan met  één van de nieuwe stempels van Studio Light - SL429. Het gave van deze stempel is dat deze op A5 formaat is en dus ideaal voor in je art journal of gewoon een lekkere grote kaart.

Ik heb de bloemen ingekleurd met bovenstaande kleuren. De stengels heb ik ingekleurd met de YG61, YG63 en de YG67.

Ik waarschuw alvast dat ik er te laat achter kwam dat ik twee keer dezelfde foto in mijn collage's  heb gebruikt, namelijk de nummer 4 en 5. Deze hoef je niet twee keer te doen hoor, één keer is voldoende...


Stap voor stap zie je hoe ik de blaadjes van de bloemen heb ingekleurd. Persoonlijk vind ik het fijn als het papier al een laagje inkt heeft als ik begin met kleuren, dus daar pak ik vaak een hele lichte kleur voor. In dit geval was dat de BV0000.


Daarna is de volgorde V17, V15, V12, YR20 en dan de YR00.
Het blaadje is nu voor een deel ingekleurd. Het ziet er nog niet echt mooi uit qua blenden van de kleuren, dat komt vanzelf bij de tweede laag. Soms is zelfs een derde laag nodig...


Ik begin nu niet met de V17, maar pak de V15 om de tweede laag mee te beginnen. En dan komt wederom de V12, YR20 en de YR00. Toen het inkt droog was,was ik nog niet tevreden en bracht ik de laatste 5 kleuren nog voor een derde keer aan!


Je kunt nu goed zien dat het paars mooi in het geel overloopt!



Zo ging ik elk blaadje bij langs om alle bloemen in te kleuren. Na de bloemen waren ook de steeltjes aan de beurt, Dit deed ik met de YG61, YG63 en de YG67.


Ik hoop dat alles jullie duidelijk is en dat jullie deze combinatie ook eens gaan uitproberen. 

Ik pak vaak wat Copics waarvan ik denk dat het samen leuk is en gaande weg pak ik er soms nog wat bij of leg ik weer wat weg. Bij deze bloem ben ik drie keer overnieuw begonnen voordat ik tevreden was. 
Daar leer je alléén maar van!

Ik wens jullie allemaal een hele fijne dag toe en graag tot een volgende keer!



1 opmerking:

  1. Awesome blog, i always enjoy & read the post you are sharing!
    Thank for your very good article.
    ឡូកឡាក់ Online

    BeantwoordenVerwijderen