woensdag 13 mei 2020

Toekan in Metallic

Beste Bloglezers,  

 Vandaag werk ik met de nieuwe set van Derwent namelijk de Metalic paint pan set, enkele metallic potloden en enkele Lightfast potloden voor de finishing touch. Ik werk op paint on black papier van Clairefonteine.


Eerst schets ik de toekan op het zwarte papier met een witpotlood. Dan ga ik beginnen met de achtergrond kleur te geven. Ik gebruik de grote waterbrush penseel van Derwent en de goude kleur uit de Metallic set.


Na de eerste lagen, breng ik nog extra tinten in de achtergrond. Dan neem ik een andere punt uit de set waterbrushes. En begin ik met de snavel. Ik ga de lichte delen schilderen. Het zwart spaar ik uit. Zo ook met de blue metallic die schilder ik om het oog. Let op dat je het zwart niet dicht schilder.




Dan is het tijd voor de veren en vooral de gele borst van de toekan. Deze zet ik neer met de yellow metallic.




Dan stap ik over op potloden. Als eerste gebruik ik een zwart en wit Lightfast potlood om de accenten aan te geven. Dan pak ik de Metallic potloden om de details aan te geven. En als laatste toch nog wat extra geel op de borst.

Ik vind het een leuke tekening geworden.

Bekijk hier de FAST film hoe ik het heb gedaan.


Bekijk hier de REALTIME film hoe ik het heb gedaan


 Tot de volgende keer
Julia    





Geen opmerkingen:

Een reactie posten