vrijdag 4 september 2020

LIVE LIFE HAPPY

Hallo allemaal,
Hopelijk hebben jullie ook heerlijk genoten van het prachtig zomer weer. Het was warm! Echt warm. Maar beter dan een hele zomer regen. Hahaha een beetje zeuren en wat onbenullig klagen over het weer kan heerlijk zijn. Maar... ik ben blij dat we wat normalere temperaturen hebben. Heerlijk weer aan de slag met de prachtige materialen.




Als eerste ga ik een bloem tekenen. Ik kies het papier wat het beste past bij het kleurmiddel waarmee ik na het tekenen aan de slag ga. Ik wil vandaag met de Copics gaan werken. Dus ik kies voor het Perfect Colouring paper.

,

Ik snij twee papiertjes op de maten 8,5 cm bij 8,5 cm. Ik heb een potlood, passer en geodriehoek nodig.

 
Als eerste trek ik twee lijnen van punt naar punt. In het midden van het papier, kruisen de lijnen zich.


Daarna ga ik aan de slag met de passer. Het been met de scherpe punt zet ik in het midden van het papier. Ik zorg dat de benen een wijdte hebben van 1 cm voor het eerste rondje.

Vervolgens zet ik de de benen van de passer verder uit elkaar. ongeveer 4,2 cm. Dus eigenlijk de maximale grootte. Ik doe dit tegelijk voor beide papiertjes. Dus als ik de passer met een beenwijdte van 1 cm heb, dan trek ik de cirkel op beide papiertjes na elkaar. ik hoef de passerwijdte dan namelijk niet overnieuw in te stellen en ik heb zo twee identieke cirkels.



Vervolgens zet ik twee extra lijnen. Deze horizontale en verticale lijnen zet ik op de helft. Dus op 4.25 cm. Dit kan ik ook makkelijk met de geodriekhoek uitmeten.


Nu gaat het schetsen van de bloem daadwerkelijk beginnen. In het eerste vakje zet ik bij het midden op beide cirkellijnen een streepje.



Nu kan ik gaan schetsen. het eerste bloemblaadje ontstaat. Belangrijk is het om niet uit het vak te komen en het begin en het einde van het blaadje, te laten raken aan de cirkel.



 Zo doe je dat voor elk vakje.



Als ik tevreden ben ga ik met de Molotow Blackliner, de bloem omlijnen. Voor de buitenlijnen neem ik een dikkere punt. Ik heb hier voor de 0,4 gekozen. De binnenlijnen doe ik met een dunnere punt. Ik kies voor 0.2.


De binnenlijnen heb ik speels getekend. Dus geen hele lijnen maar onderbrekingen, kleine lijntjes en stipjes.



De kern van de bloem, teken ik toch een tweede cirkel.



Even laten drogen, gummen en Yes, we mogen beginnen met kleuren! Ik start met het aanbrengen van de B32.



Daarna een tint donkerder de B34.


Daarna nog de B37.



                        Ik ga de kleuren meer mengen/blenden en neem de B34 weer.


En de B32. 


 Dan nog heel even op de donkerste plekken wat extra accenten aanbrengen met de B37.


Nu de andere bloem. Hiervoor gebruik de mooie rood/oranje tinten. Ik start met de  YR02, YR04 en de YR07. Om het mooier te bleden ga ik nogmaals de YR 07, YR 04 en YR 02 aanbrengen. Als laatste de accenten met de YR09.








 Dan is het hart van de bloem aan de buurt. Ik begin met de Y17. Deze kleur breng ik aan de schaduwkant aan.



 Vervolgens ga ik verder met de Y15.

 
Als laatste de Y13.


De rond om het hart ga ik met de RV 19 en RV 17 kleuren.



 Hetzelfde heb ik voor de oranje bloem gedaan.


Vervolgens werk ik met de Blackliner van Molotow nog het zwart bij daar waar nodig. Daarna knip ik de bloemen uit.


De bloemen zijn klaar. Nu een mooie achterkant maken. PanPastel is een ideaal product om snel een prachtige achterkant te maken.


Ik kies de kleuren uit die ik mooi vind en breng ze met een sponsjes aan.

 
Daarna neem ik wat leuke achtergrond stempeltjes. Deze stempel ik met Versamark. Daarna deb ik er PanPastel in.


Ook nog wat stempeltjes met zwarte inkt om de accenten lekker aan te brengen.


Met een stans snij ik een wit motief uit. Deze plak ik op het label.


Als laatste plak ik de bloem erop en een tekst.


 



1 opmerking: