vrijdag 13 november 2020

Pimp je AQUARELjournalCover


 Spelen met acrylverf

Vandaag ga ik de cover van mijn nieuwe journal met dik aquarelpapier van Clairefontaine pimpen.



 Ik ga laag over laag werken met acrylverf. Ik weet van te voren niet wat het gaat worden. Ik weet wel welke kleuren ik ga gebruiken. Ik kies hier voor een aantal blauwe kleuren van mijn Ara acrylverf uit. Zelfs een metalic kleur. Daarnaast een geel een roze en een wit. Alles staat klaar om te beginnen:  mijn pallet met kleuren acrylverf (Ara verf) water, sponsjes, stencils van pronty crafts by julia woning lijn, witte en zwarte molotow stiften etc. 






 Ik breng met sponsjes veschillende kleuren op mijn kaft van mijn nieuwe aquarelpapier journal aan. 


Ik heb vandaag een voorkeur voor blauw aqua kleuren. Dat is mijn uitgangspunt en voor de rest zie ik wel hoe het gaat. Belangrijk is dat je niet op het eindwerk concentreert, maar probeer meer de reis te ervaren. Na de eerste laag verf plaats ik eennstencil en haal ik met babydoekjes de verf weg. Dit is één manier om je stencil te gebruiken.
Wanneer je klaar bent is altijd de vraag en het moeilijkst



Steeds ga ik een laag verder en stel ik mij de vragen; Vind ik het mooi? Is het al af? dat blijft steeds de vraag. Het is een zoektocht naar mooie sfeerbeelden. Na de blauwe laag breng uk met een ander stencil een roze laag aan. Steeds laat ik het drogen met behulp van een heatthool. Ik werk nog met goudverf, witte acrylverf marker van molotow en zwarte fineliner van Derwent. Wanneer je klaar bent is altijd de vraag en het moeilijkst.

In de film zie je hoe ik dat proces hebt gedaan, de reis, en een project heb gemaakt. 


Veel plezier bij het bekijken 








Julia Woning

Geen opmerkingen:

Een reactie posten