zondag 28 februari 2021

Balloon Besties met Copic Markers


Goedemorgen allemaal,

Vandaag is het alweer de laatste dag van februari. De maand waarin ik sneeuwballen gooide, schaatste op het grote meer en op slippers achter thuis in de zon een boek heb gelezen. Een maand van uitersten kun je dus wel zeggen!

Vandaag laat ik in een blogpost zien hoe je met Copic Markers je hele kaart kunt maken. Ik heb er een achtergrondje mee gemaakt voor jullie en de afdrukjes er ook mee ingekleurd. Zo leuk om een kaart met gewoon 1 medium te maken en niet meer.

Het achtergrondje moest de lucht met wolken worden. Met de markers kleurde ik eerst het donkere gedeelte van de bovenkant van de kaart. Ik heb niet extra netjes gewerkt, omdat ik er later toch nog met Colorless Blender op ga spetteren. 

Ik heb natuurlijk weer gekleurd op het Perfect Coloring Paper.


Ik gebruikte voor de bovenkant de kleuren B12, B14, B16, B37 en B99.


1) Met een mask van My Favorite Things tekende ik met potlood eerst een hulp lijntje op het papier.
Dan weet ik waar ik ongeveer mijn lijn moet eindigen. Dit kun je ook zonder hulplijn doen natuurlijk, maar ik vind dit fijn. Nu weet ik zeker dat de andere 'wolken' straks goed aansluiten op deze.


2) Met de lichtste kleur zette ik de eerste laag op papier, de B12. Niet heel netjes ofzo, gewoon een laagje.
3) Vanaf de bovenkant ben ik begonnen met de B37. Dit wordt straks de donkerste plek van de lucht.
4) Deze heb ik iets doorgetrokken naar beneden met de B16.


5) Met de B14 trok ik de B16 weer een stukje verder naar beneden, je gaat richting het potloodlijntje.
6) En met de eerste kleur, de B12, sloot ik de eerste laag af.
7) Nu pakte ik de donkerste kleur, de B99, erbij. En vanaf boven zette ik een klein stukje aan.
8) Nu herhaalde ik alle eerdere stappen nog een keer. De B99 trek ik weer door met de B37.


9) Dan met de B16 weer een stukje verder.
10) De B14 komt als één na laatste.
11) En als laatste pakte ik de B12 en eindig ik zo dicht mogelijk op het potlood lijntje.

Je ziet dat het niet super egaal gekleurd is, maar dat hoeft deze keer ook echt niet!


Met een gum haal ik de lijntjes weg.
Op een metalen mat zet ik het ondergrondje vast met magneten, ook de mask zet ik daar mee vast op mijn papier. Ik doe een beetje Colourless Blender in een kommetje. 


Met een kwast die je in de Colourless Bledner doopt maak je heel veel spetters op het papier.
Waar de vloeistof neer valt zie je dat de kleur blauw wat lichter wordt. Ik heb dit best vaak herhaald, net zo lang tot ik tevreden was.


Ik was iets te fanatiek en doordoor kreeg ik een paar grote druppels. Zelf vind ik dat niet zo heel erg, ik moet het achtergrondje toch nog op maat snijden en er komen immers nog afbeeldingen op.


Een foto van dichtbij laat beter zien hoe leuk het resultaat is.


Toen pakte ik mijn airbrush er bij met de kleur B12 er in.
Met dezelfde mask zette ik er een paar lichte wolkjes op. Wel deed is even een wit papiertje onder mijn achtergrond, zodat eventuele inkt niet op mijn magneetmat terecht zou komen.


Hierboven zie je mijn hele achtergrondje. Deze leg ik aan de kant en dan ga ik verder met mijn afdrukjes. Het inkt wat op mijn mask is tercht gekomen heb ik er meteen even afgeveegd met een beetje alcohol 96%.


De afdrukjes die ik heb gebruikt zijn ook van My Favorite Things - Balloon Besties.
Deze drukte ik af met Memento tuxedo black op Perfect colouring paper.

 Ik heb een lijstje voor jullie gemaakt met de Copic Markers die ik heb gebruikt om drie van deze  leukerds van de set in te kleuren. 

Bruin E30, E31, E33, E35 en E37

Grijs C3, C5 en C7

Geel Y13, Y15, Y17 en YR15

Roze RV29, RV25, RV17, RV14 en RV13

Op de wangen zette ik nog een paar stipjes met een witte Molotow marker.

En zo maak je met alléén Copic Markers een hele kaart. Gaan jullie het ook een keer proberen? Als jullie nog vragen hebben stel ze gerust.

Voor nu wens ik jullie allemaal een hele fijne zondag toe en graag tot de volgende keer!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten