dinsdag 8 juni 2021

Bee Happy

Hallo allemaal,

Altijd weer leuk om een nieuwe post te maken. Soms moet ik wel eens nadenken over met welk medium ik ga werken. Maar onderhand weet ik wel, dat de GelliPlate jullie  nooit verveeld.


Ik ga dus kaarten maken met achtergrondjes van de GelliPlate.

Wat heb je nodig:

Gelliplate A4
brayer
Acrylverf  kleur naar keuze
ik koos voor: rood/roze en geel
                                                     twee kleuren blauw en een turquoise 
aquarelpapier Ik heb Paint On Multi Techniques gebruikt  
keukenrol
babydoekjes
stansjes
versamark
frantage aged black embossing enamel
Derwent Inktense Green Aquamarine 1220
             Inkblack 2200
waterpenseel
zwarte stempelinkt
stempelhulp
Molotow One4All navulling of de marker
stempel vlinder en/of bij
tekst stempel
foamtape
lijm


Breng hier en daar rode verf aan met je brayer. 
(Mijn GelliPlate is geel geworden, dus laat je niet foppen.)


Daarover geel aanbrengen met je brayer.
Je hoeft niet te wachten tot de eerste laag droog is.

 

Dan nog een derde laagje met roze.



Leg je papier erop. Wrijf dit goed aan, en trek je eerste afdruk.


Maak je GelliPlate schoon met een babydoekje of keukenrol.

De tweede afdruk met afstekende kleur, heb ik op een andere manier gedaan. Ook dat werkte goed .Ik heb hier de verschillende kleuren blauw en Turquoise in kleine dotjes op de GP gezet. 


Brayer het met tot een mooi geheel. Leg je papier erop, goed aanwrijven en maak een afdruk.


In heb beide afdrukken in vieren gesneden.

 

Leg een  hoekstans op een stuk blauw. Stans dit. Haal het papier uit de stans. Laat gerust een aantal stukjes erin zitten.


Plak de stans op een stuk van de andere kleur.
Plak dit vast. 
Bewerk de randen met zwarte inkt.


Bewerk de bovenrand en onderrand met versamark en doe daar de Frantage over. Verhit met de heatgun van onderen. Als je het bovenop doet, vliegen de korreltjes alle kanten uit.


Stempel de vlinder of bij een restje van de kleur waar je uit hebt gestanst.
Kleur de vlinder/bij met een bijpassende kleur Derwent Inktense en werk dit bij met een waterpenseel.


Plak de vlinder op de kaart. Ik heb een wijzer van een klok gebruikt als lijfje en ook hier frantage op gedaan met versamark en verhit met de heatgun.



Doe een beetje acrylverf uit de navulling op een sheetje. Pak dit op met een penseeltje en spetter over je kaart.


Stempel je tekst of letters op een restje GelliPlate afdruk. Knip uit en plak dit verhoogd op.
Zet met een witte Molotow ONE4ALL marker witte stippen op de vlinder. Stans een klein hartje en plak dit op de wijzer/lijfje.


Ik heb het hele proces nog een keer herhaald, maar dan met de omgekeerde kleurvolgorde.


Veel plezier met het maken van jullie eigen ontwerp. 
Tot een volgende post van mij en geniet ondertussen van het mooie weer.

groetjes Marianne.




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten