dinsdag 28 juni 2022

Klein maar fijn met Procolour potloden van Derwent

 


Goedemorgen allemaal,

Vandaag ben ik aan de slag gegaan met een lief klein blokje vol met mini kleurplaatjes.

Ik heb 7 verschillende blokjes meegenomen, handig voor als je straks op vakantie gaat. Ze zijn namelijk 10 bij 10 centimeter en het zijn 24 verschillende tekeningen per blokje. Het papier is redelijk dik en de potlood pakt er best goed op uit, van de week ga ik ook eens de Copic markers proberen.

Ik heb één van de tekeningetjes ingekleurd met de Procolour potloden van Derwent. Geen terpentine, geen blender, alléén potlood.


Ik gebruikte de volgende potloden:

Beertje - 59 Brown Ochre
53 Bronze
55 Burnt Umber

Doos - 68 Storm Grey
67 Gunmetal
71 Ivory Black

Geel/Oranje - 07 Yellow Ochre
08 Middle Chrome
10 Spectrum Orange

Rood - 12 Primary Red
14 Crimson Lake
15 Plum

Groen- 49 Grass Green
47 Mineral Green

Paars - 28 Blue Violet
27 Dark Violet
26 Imperial Purple

Blauw - 30 Mid Ultramarine
31 Ultramarine
35 Dark Indigo

Ik vond het allemaal een beetje kaal en wou de beer wel in de lucht laten zweven. Maar aangezien het geen stempel is moest ik even denken hoe ik deze dan nog ging maskeren.

Ik heb het ingekleurde plaatje onder de scanner gelegd en er eerst een kopie van gemaakt op gewoon A4 papier.
Vervolgend heb ik op het afgedrukte beertje een vel making paper vast geplakt en deze nogmaals door de printer laten gaan. Het beertje staat nu als perfecte kopie op het making papier.

Kwestie van uitknippen en plakken maar.


Hier boven zie je mijn ingekleurde plaatje, een kopie daarvan op een A4 papier en de kopie op het masking papier.


Hier heb ik mijn ingekleurde plaatje bedekt de kopie op het making papier.
Met Distress Inkt en een stencil van My Favorite Things bracht ik de wolken aan.


Masking paper weer verwijderen en je beer zweeft niet meer in het niks, maar gewoon in de wolken.
Helemaal leuk...klein tekstje erbij, afmatten en klaar is je kaartje!

Bedankt voor het langskomen en graag tot de volgend keer.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten