maandag 26 september 2022

Herfst pompoen

 Hallo bloggers,

Gezellig dat jullie weer komen kijken. De herfst is begonnen en een pompoen is echt  herfst, ik had zin om er een te tekenen en daar na te aquarelleren met aqaurelverf.


Hoe heb ik dat gedaan en wat heb je nodig:

Baohong papier , Aqaurelverf cadnium yellow, perione oranje, quinacridone gold, quinacridone burnt oranje, ausie red gold, transparant oxide brown, sepia, olive green, sapgreen, purpite genuine, neutral tint.

penselen 0 ,1 2 4 6 potlood, gum, 2 potjes water , kneedgum


Om te beginnen gaan we een pompoen tekenen, op de site van Drawingforall.net kun je precies zien hoe je dat moet doen.




Zoals je ziet heb ik wat donkere lijnen, met een kneedgum maak ik deze lichter.

Van perione oranje en wat olive green maak ik een mengsel en kleur daar de steel mee in.


Het pompoen gedeelte doe ik vlak voor vlak ik maar eerst 1 gedeelte nat en laat er wat geel in lopen en wat andere roodbruine tinten zoals de quinacridone gold en quinacridone burnt oranje, ik speel met alle  kleuren tot ik het mooi vind. Let wel op de schaduw en lichtplekken.


Zo ga ik spelen met de aqaurelverf en water tot de hele pompoen is gedaan, daarna breng ik nog schaduw aan daar waar ik vind dat het nodig is.
Onder de pompoen heb ik transparant oxide brown laten vloeien en direct onder pompoen neutral tint en purpite genuine aan gebracht en een beetje laten vloeien.


Zo ben ik steeds verder gegaan . Op de Ipad  heb ik de letters pompoen  gemaakt  in Word,  daarna overgebracht op de tekening en  met neutral tint ingekleurd.


Dan is dit het eind resultaat, ik vond het weer erg leuk om te spelen met de verf en water. 

Ik hoop jullie weer wat geïnspireerd te hebben en tot de volgende keer.

Noot van de redactie, Pumkin moet Pumpkin zijn. Sorry, foutje.                                                  


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten