zaterdag 25 maart 2023

Fariry Cari.

 Hallo allemaal,

Ook ik ben een nieuw gezicht hier dus zal me even voorstellen.
Ik ben Marja getrouwd en moeder van twee leuke meiden. Ben in mijn vrije tijd graag bezig met kleuren, ben ooit begonnen met potloden maar in de loop van de jaren is mijn collectie aardig uitgebreid en vind ik heel veel leuk om te doen.

Vandaag laat ik jullie zien hoe ik de huid inkleur met de Lightfast potloden. De digi die ik gebruikt heb is Fairy Cari van Mo Manning .
Kleuren met potloden is een tijdrovend klusje het zijn vele dunne laagjes over elkaar aanbrengen tot je een mooi resultaat hebt. Ik kleur altijd van ligt naaar donker dus ga dan ook beginnen met een hele lichte kleur Pale Peach daar geeft ik de hele huid een dun laagje mee. Deze kleur was zo licht dat het niet te zien was op de foto dus die slaan we dan ook over. Het is wel fijn als er eerst dit lichte laagje onder zit dat maakt het aanbrengen van de volgende kleuren makkelijker omdat er al pigment op je papier zit.

Daarna heb ik Cinnamon toegevoegd op de plaatsen waar de schaduw zit, daarna geblend met Pale Peach.

Als volgt heb ik daarna de kleur Sienna toegevoegd op de plaatsen waar het donkerst is en dat weer iets doorgetrokken met de Cinnamon en als laatst de Pale Peach weer om het in elkaar te blenden.




Daarna heb over al de kleuren die ik al aangebracht had een laagje Champagne aangebracht zodat er wat geel in de huid komt. Dit doe ik maar eenmaal dus die kleur gebruik ik verder niet meer.




Voor de volgende stap ben ik begonnen met Merlot en daarna heb ik alles weer herhaald met de kleuren die ik al gebruikt had. Behalve de Champagne die gebruiken we niet meer.




Je ziet zo de huid langzaam aan meer kleur begint te krijgen, maar deze is nog wel veel te licht dus ik herhaal alle stappen nog een keer. 





Daarna heb ik de wangen een kleurtje gegeven met de kleuren Autumn Red en Dusty Pink. 


Ook de ogen en lippen hebben een kleurtje gekregen. Voor de ogen heb ik de kleuren Fossil Grey, Warm Grey, White, Foliage, Ivy en Black gebruikt. De kleuren voor de lippen zijn Merlot, Autumn Red en Dusty Pink. Als laatste heb ik haar nog wat sproetjes gegeven.




Natuurlijk heb ik de digi verder ook nog van een kleurtje voorzien. 
De kleuren die ik verder gebruikte zijn: Heater, Mars Violet, Purple. Black voor het haar. Forrest. Ivy, Foliage, Wheat voor het shirt. Bladeren en bloemetjes Ivy, Foliage, Light Bronze, Autumn Red, Apricot.


Uiteindelijk heb ik de digi in een fotolijstje gedaan en hangt het gezellig ik mijn hobbykamertje.


Hoop dat jullie het een leuke blogpost vonden en graag tot een volgende keer.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten