dinsdag 21 maart 2023

Flower power met Daniel Smith Watercolour

Hallo allemaal

 Vandaag laat ik weer iets zien met Daniel Smith Watercolor.
 
Ik heb een bloem getekent met een potlood en 
heb dan met Daniel Smith masking Fluid 
puntjes neergezet waar ik geen verf hebben wil.
 
Met die hele fijne applicator tips is het echt super om zo fijntjes te werken.
 
Er zijn veel maskeer middeltjes op de markt,
maar vaak moet je het met een penseeltje op het papier aanbrengen
en daarna kun je het penseeltje niet meer gebruiken omdat alles kleverig is.

 
 
Ik begin met Mayan Yellow en werk lekker nat.

 
 
Dan neem ik Quinacridone Gold en laat het in elkaar vloeien.


 


Ik ga verder met Prussian Blue en breng het daar aan waar

de schaduw van de blaadjes is.

Het vloeit ook nog een beetje in elkaar, het Mayan geel 

en Prussian blauw wordt groenig van kleur.


Aan de onderkant van de blaadjes ga ik met dezelfde kleur verder.


Daar komt ook weer Mayan geel in en wordt weer een beetje groen van kleur.



Aan de rand neem ik nu meer pigment en minder water.


Als ik met het blauw in de Quinacridone Gold ga, wordt het bruin van kleur.

Dat ligt aan een warme of koude kleur geel met het blauw gemengt.

 
Nu maak ik met het blauw wat spetter's op het papier.
 
 

Met mijn vinger veeg ik de maskeerrubber weg,

en met een witte Molotow Acrylic Marker maak ik highlight's

Dan neem ik een Copic Multiliner en teken wild en losjes wat blaadjes.

Op de achtergrond maak ik nog heel lichtjes wat kleur met

het geel, blauw en Lavendel.

Deze kaart heb ik ermee gemaakt,
ik hou de kaarten meestal simpel als ik wat geschildert heb.


Bedankt voor het langskomen

en tot volgende keer.

 

Groetjes





Geen opmerkingen:

Een reactie posten