vrijdag 9 juni 2023

Greyscale coloring

 Hallo Allemaal,

Leuk dat jullie weer een kijkje komen nemen op het blog van Colourstock, dit keer weer aan mij de beurt om jullie van creatieve inspiratie te voorzien.

Omdat ik op creatief gebied erg veel leuk vind en mijn interesse zeer ruim is heb ik dit keer een greyscale coloring project gemaakt.

De kleurplaat is van Boogie Colors te vinden op Etsy.


Greyscale coloring lijkt heel moeilijk en dat is het in het begin ook echt wel, vooral om de juiste kleuren te kiezen. Je print je kleurplaat uit op een inktjet printer ( niet op een laser printer, je werkt met geurloze terpetine om de kleuren te blenden, bij een laser print neemt hij de zwarte inkt mee en dat word heel lelijk)



Ik heb gebruik gemaakt van Derwent Colorsoft potloden, Derwent blenderstokjes en Geurloze terpetine.



De kleuren waarmee ik de haren heb in gekleurd heb ik dit keer voor jullie erbij gezet,
een volgende keer zal ik jullie wat andere kleurcombinaties laten zien.
 


Door de kleuren goed te blenden met geurloze terpentine, krijg je een prachtig resultaat.


Ik hoop jullie weer wat leuk inspiratie te hebben mogen geven door mijn kleurwerk te laten zien, ben heel benieuwd naar jullie creaties, heb je vragen, stuur me gerust een prive berichtje op facebook.

Creatieve Groet,
Carla van Dam

1 opmerking: