donderdag 1 juni 2023

Een oog met Molotow Sketchers

 Hallo allemaal,

Molotow heeft weer een prachtig product uitgebracht, de Molotow Sketcher Twin Markers. 

Ik heb natuurlijk, als kleurgek, een aantal van deze markers aangeschaft en ben er mee aan de slag gegaan.

Omdat ik graag gezichten en alle onderdelen daarvan teken of schilder, ben ik begonnen met het aanschaffen van huidskleuren en van iedere kleur een aantal tinten en zo verzamel ik steeds meer totdat ik alle kleuren heb.

Laten we beginnen!! 

Ik laat je in een aantal stappen zien hoe ik te werk ben gegaan.

Ik maak met washitape een frame, waar ik mijn oog in schets met een HB Derwent Graphic potlood

Als voorbeeld neem ik mijn eigen oog. Nu pak ik mijn kleurtjes erbij.

Ik begin met kleurnummer O-035 Apricot Light en daarmee zet ik het boven en onder ooglid aan, direct op papier en daarna met een waterpenseel gelijk verdelen over het papier

Op een plastic sheetje zet ik nogmaals kleurnummer O-035 op, zo kan ik nog fijner werken.

Ik geef de huid meer kleur rondom het oog. Dit wordt de eerste kleurlaag.

Ik ga verder met kleurnummer O-040 Apricot. Hiermee zet ik de schaduwplekken verder op.

Hetzelfde doe ik met kleurnummer M-125 Mahogany. Ik kijk goed naar het voorbeeld en zet de donkerdere plekken op

Met kleurnummer BE-455 Caramel begin ik wat meer in detail te werken. Ik zet de kleur nog steeds op een sheetje aan en werk daar vanaf met een waterpenseel op het papier

Voor het oog gebruik ik kleur T-340 Verdigris. Met deze kleur zet ik de buitenkant van de oogbol op, direct op papier (zie volgende foto)

Ik gebruik T-335 Jade voor de lichte kleur in het oog. Deze 2 Turquoise kleuren zet ik ook aan op het sheetje


En zo begin ik het oog te vormen. Let er op, wel wat wit in het oog laten zitten, dit is een glinstering en maakt het oog echter.
Met BL-600 Black zet ik de pupil in het oog.


En zo, vele laagjes en plezier later, staat mijn oog op papier.
Ik verwijder nu ook de washitape


En dan is dit het eindresultaat van mijn middagje schilderen met de fijne Molotow Sketchers
Mijn oog staat mooi op papier.


Hopelijk heb ik jullie kunnen inspireren om ook met de Molotow Sketcher Twin Markers aan de slag te gaan.
Graag tot de volgende keer!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten