vrijdag 13 september 2024

Vosje

 

Hallo bloggers,

Wat gezellig dat jullie komen kijken op het blog, vandaag heb ik een creatie gemaakt met het Fabulous Fox van Ilse Hoekstra en met de kerstbomen van Stampcapes plate 20B Lakeside Cabin.


Wat heb je nodig, Aquarelpapier 300gr(Artist Watercolour Paper), Daniel Smith Aquarelverf,, penselen

watervaste inkt, en masking fluid vloeistof, Nippon gold tape.


Ik heb de stempel gestempeld met watervaste inkt en de randen van het papier getapt zodat ik straks een mooi randje heb.





De Fox met masking vloeistof in gekleurd het nadeel is wel dat het iets van de zwarte inkt meeneem met het eraf halen. Dit doe ik om dat is met water en verf een achtergrond ga maken.




 Met al deze kleuren blauw; French Ultra Marine, Prussian Blue,Phthalo Blue, Sodalite Genuine,

Phthalo Green.


Bovenste gedeelte nat gemaakt met water en dan er verschillende kleuren blauw er in laten lopen, hou je blok wel wat schuin zodat het er bijna van af loop.

Net zo lang tot je tevreden bent.


Daarna de stempels met de kerstbomen er op gestempeld. Onder de kerstbomen de schaduwen aan gebracht met Payn,s Grey, Burnt Umber, Gespetterd met witte acryl inkt voordat ik de masking laag van de fox af haal.

Met Grass Green de grassprietjes getekent.



De fox met een snotje de masking laag verwijderd en daarna geaquarelleerd met de volgende kleuren"

Napels Yellow, Cadmium Yellow, Quinacridone Burnt Oranje, Burnt Umber.

Onder het vosje nog wat schaduw aan gebracht.



En dan hier het eind resultaat.

Ik hoop dat jullie  wat geïnspireerd zijn, tot de volgende keer.

 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten