woensdag 16 september 2015

A new life is born...............

Als ik iets moeilijk vind dan is het wel een babykaartje maken voor een jongen. Er mogen niet te veel frutsels opzitten want dat is niet stoer, maar je wilt toch dat het er niet te armmoedig uit ziet.

Dus wat het ik gedaan,  ik heb de de kaart aangekleed met allerlei leuke stempels.

Ik heb deze kaart heel erg simpel gehouden.
Ik ben begonnen met het bepalen van de vorm van de kaart. Daarvoor heb ik gebruik gemaakt van een Dutch Doobadoo Shape Art Mal. Deze heb ik 1x uitgeknipt op kraft en 1x een slag kleiner op gewoon wit cardstock.

Daarna heb ik gekeken hoe groot de kaart in het vierkant werd. Ten grote van dat vierkant heb ik een stuk fluweel papier gepakt en dat ben ik gaan bewerken met PanPastel. Ik heb bewust voor  tegengestelde kleuren gekozen, want daardoor komt je afdrukje meer tot zijn recht.


Eerst heb ik de volgende PanPastel kleuren aangebracht op het papier: 580.5 - Turquoise en 740.3 - Brunt Sienna Shade. Deze laatste heb ik maar heel licht aangebracht en een klein beetje vermengd met de Turquoise.  Daarna heb ik de boel voor de eerste keer gefixeerd met Ghiant Academy Fixative. 

Daarna ben ik begonnen, met behulp van Versamark,  om stempelafdrukken over te brengen op het papier. Deze heb ik daarna heel licht bewerkt met de PanPastel die nog op mijn spons zat. Dat is meer dan genoeg. Want er zit altijd nog wel een beetje op je pons. De stempels die ik daarvoor gebruikt heb zijn van het merk Chocolate Baroque.

Daarna heb ik de laag opnieuw gefixeerd en heb ik een paar motieven van stencils overgebracht met behulp van een verfrollertje met Versamark. Dit heb ik bewerkt met 012 - Pearl Medium White Coarse.
De stencils die ik heb gebruikt zijn van Tim Holtz - Ranger. Natuurlijk fixeer je de laatste laag ook weer.
Toen ben ik eerst de vorm van mijn laatste laag gaan uitknippen. Doe dit voor je stempels plaatst want als je het daarna doet is de kans erg groot dat je het effect weg haalt met het in vorm knippen van je kaart.

Toen ben ik gaan kijken waar wil ik mijn afdrukje plaatsen, zodat ik kon bepalen waar ik de regen druppels wilde plaatsen. Deze zijn de gestempeld met de kleur "Peanut Brittle" van Memento.  De druppels zijn van het merk Ryn Tanaka.
 De tekst heb ik aangebracht met een zwarte Multiliner.  Ik vond deze titel van een Queen liedje wel erg toepasselijk voor een babykaartje.

Daarna heb ik alle randjes oud gemaakt met Distress Ink van Ranger. Deze keer heb ik dat gedaan met de kleur Pumice Stone en heb ik de kaart in elkaar gezet.
Omdat ik het nog iets te kaal vond heb ik hier en daar nog wat vlinders opgeplakt. Het vliegpatroon van de vlinders aangebracht, met behulp van de achterzijde van een satépikker, met Opaque White.

Als laatste de naam van het kindje, de houten letters zijn van Craft Emoties.
  

Natuurlijk heb ik dit lieve bijtje van Aurora Wings ingekleurd met Copic Markers.

Dit zijn de kleuren die ik heb gebruikt:
Huid: E0000-000-00-04-11
Geel: E57-Y21-YR21-YR24
Grijs: W0-1-3-4-5-7 en E57
Honing: Y21-23-26-28
Pot: E53-57 en YR14-18, R59-89

Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren.
Tot de volgende keer,




1 opmerking:

  1. Dit kaartje zou ik meteen inlijsten en in de babykamer ophangen! Supermooi Saskia!

    Hartelijke groeten,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen