donderdag 24 september 2015

Nothing's impossible

Vaak maak ik canvasdoeken met PanPastel. Deze keer heb ik ervoor gekozen om dit met Ara aqrylverf te doen.  Ik heb er een heel kleurrijk doek van gemaakt.  Ik ben even uit mijn comfort zone gestapt.


Eerst heb ik vlakken gemaakt met de Ara kleuren, Magenta, Citroengeel en Licht rood oranje.


Daarna heb ik een dekseltje van een medicijnkokertje gepakt en heb ik met een zwarte Copic marker de rondjes omgetrokken op de canvas. Toen ik hiermee klaar was, heb ik de zwarte lijntjes tussen de vlakken met de zwarte Copic marker gemaakt.
Daarna heb ik de kleuren waarvan ik vond dat die nog wat bijgewerkt moesten worden, nog wat meer kleur gegeven.


Ik heb de kleuren Phthalo blauw en de Citroengeel gemengd om de kleur groen te maken en daar de cirkeltjes mee geverfd. Toen deze droog waren wat licht accenten erin gezet met  Ara Titaanwit.


Met een crackle stempel en Versafine onyx black inkt heb ik hier en daar wat crackles gestempeld.


Met een template met rondjes en de Ara Titaanwit heb ik de witte stippen gemaakt.


Ik heb hier wat Ara Titaanwit op mijn craftsheet gedaan en met de crackle stempel weer wat crackles gestempeld. Pas wel op dat je de stempel daarna meteen schoonmaakt
In alle witte rondjes heel lichtjes wat Ara lichtrood oranje aangebracht.
Met Indian black inkt heb ik wat zwarte spetters gemaakt op het canvasdoek.


Daarna heb ik een mooie stempel van een randje gestempeld op alle randen met de Versafine onyx black. Ook heb ik een  bloemenstempel van Penny Black erop verwerkt en ingekleurd met  Ara aqrylverf.

Als laatste nog een tekststempel erop gezet.
Omdat stempelen op een canvasdoek altijd een beetje lastig is en de tekst niet overal even duidelijk was heb ik deze met een zwarte Copic marker bijgewerkt.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten