zaterdag 17 oktober 2015

Bokeh techniek met PanPastel

Hallo allemaal,

Vandaag mag ik jullie weer iets laten zien op dit blog.
Zoals jullie van mij gewend zijn, doe ik dat met het prachtige product PanPastel van Colourstock.
Om tot het eindresultaat te komen heb ik de volgende stappen gemaakt;


Ik heb een stuk wit fluweelkarton voorzien van een aantal kleurtjes lukraak door elkaar.
De kleurtjes die ik hier gebruikt heb zijn:
Yellow Ochre Tint 270.5
Permanent Green ex dark 640.1
Hansa Yellow ex dark 220.1
HansaYellow shade 220.3
Neem een oval spons en wrijf alles door middel van rondjes draaien over de kaart.
Nu moet je dit fixeren.


Daarna heb ik een stuk afval karton voorzien van diverse maten cirkelgaten.
Deze heb ik op de kaart gelegd en ben daar met witte inkt aan een sponsje overheen gegaan.
Dit heb ik net zolang gedaan totdat ik het mooi vond.


De kleinste cirkels heb ik met het gummetje gemaakt dat aan de achterkant van een potlood zit.
Waar de cirkels over elkaar heen komen worden ze minder doorzichtig.
Zo krijg je een leuk patroon dat ik als achtergrond van mijn kaart heb gebruikt. 



Maar voordat ik de versiering op de kaart plak, heb ik de achtergrond nog voorzien van
bloemen, die ik heb gestempeld met gouden stempelinkt.


Hier nog even een close-up van de goudkleurig gestempelde bloemen.


Daarna ben ik aan de versiering begonnen.
Daarvoor heb ik een stuk fluweelkarton met 
Yellow Ochre ex dark 270.1 en Hansa Yellow shade 220.3 gekleurd.
Dit heb ik gefixeerd en vervolgens heb ik daar een cirkel met bladeren
uit gestanst. Deze heb ik vervolgens op de kaart geplakt.
Helaas is de foto van deze stap gesneuveld.


Op de bladeren cirkel heb ik een ornament geplakt waar ik een tekst
achter heb gemaakt. Nu nog wat bloemen erbij en een drietal pareltjes in de hoek
en naar mijn idee is hij af.
Ik hoop dat het allemaal weer duidelijk is geworden en deze techniek heeft ook nog een naam
en dat is "Bokeh" stempel techniek.

Dan rest mij nog je een fijne dag verder te wensen en graag tot de volgende x



5 opmerkingen: