vrijdag 11 maart 2016

Achtergronden maken met Copicmarkers refills en Copic Activator spray


Vandaag laat ik je zien hoe je snel mooie kleurige kaarten kunt maken met de Copic Refills, Copic Activator Spray, Yupo papier, stempels en embossingpoeder. In ons team van Colourstock zijn nog veel meer voorbeelden gemaakt, o.a. door Diny Sprakel. Deze techniek is erg mooi om te doen, de resultaten zijn nooit hetzelfde en dat vind ik het leukste. Zodra je je kaart optilt uit de Refill inkt is het een verrassing van kleuren op je papier.



Hier zie je de drie kaarten die ik heb gemaakt.


Voor deze kaart heb ik gebruik gemaakt van de volgende kleuren
Copic Refills: BG49, YG05, en Y08, en Copic Activator Spray 






Ik heb alle drie de kleuren aangebracht op mijn craftsheet. Daarna heb ik Copic Activator Spray erop gedaan. Deze vloeistof zorgt ervoor dat je inkt nat blijft omdat alcohol inkt heel snel opdroogt.




De velletjes Yupo papier leg ik daarna op de natte inkt en Copic Activator Spray en draai het papier een beetje zodat alle inkt mooi met elkaar mengt.


Hier zie je het resultaat als de inkt is opgedroogd, het heeft een mooie glans en kleur maar... het gaat nog mooier worden


De Copic Activator Spray heb ik in een spuitflesje gedaan en op het papier gespoten. De vloeistof zorgt ervoor dat je al die mooie stippen en figuren krijgt. 


Bij deze kaart heb ik  dezelfde techniek gebruikt als bij de groene, met de kleuren
Copic Refills: Y08 en R46

Hier zie je het resultaat als de inkt is opgedroogd. Rechts op de foto zie je dat er nog veel inkt over is. Als je weer de Copic Activator Spray erop doet kun je gemakkelijk nog een kaartje maken

Ik hoop dat ik je geïnspireerd heb met deze kaarten. 

Creatieve groetjes

3 opmerkingen: