zaterdag 10 september 2016

Een bijzonder Moment.


Hallo bloglezers,

Een toepasselijke titel. Een bijzonder moment.
En dat is het. Want ik mag vandaag mijn eerste creatie op het Colourstockblog plaatsen.
De komende tijd ga ik regelmatig een berichtje plaatsen met een creatie gemaakt met de Molotow Aqua Twin markers. 
Ik heb de achtergrond van deze kaart gemaakt met de Gelliplate en deze Markers.
Om te beginnen heb ik mijn Gelliplate lichtjes beïnkt met Versamark. Hierdoor hecht de inkt mooier op de plate.
Daarna heb ik met de brede punt van de marker verticale strepen gezet. 
Links purple nr.010 en rechts turquoise nr. 013.
Met de brayer zacht over de plate gerold, in de richting van de strepen totdat je een mooie egale kleur hebt gekregen.

Daarna een stencil erop gelegd en nog een paar keer zacht met de brayer er over gerold.
Haal het stencil er in een keer af en de motieven van het stencil staan op je GP.
Leg daarna je papier erop en wrijf met je hand goed over het gehele oppervlak voor een mooie afdruk.
Daarna heb ik de motieven bewerkt met kleurpotlood door langs de randjes van de motieven wat kleur te zetten, dan krijg je wat diepte erin. Op het blauwe gedeelte met blauw en op het paarse gedeelte met paars. Zie op de afbeelding hierboven.
Langs het gekleurde gedeelte heb ik met een witte Molotow Marker nog een aantal witte stipjes gezet als versiering. Met een zwarte Molotow marker langs de rand van mijn afdruk van de Gelliplate  zwarte stippen gezet.


Daarna heb ik met dezelfde kleuren mijn bloem ingekleurd. Dit is een stempel van Studio Light.
Op een acrylblok zet ik met de beitelpunt van de marker wat inkt. Dit neem ik op met een Squeeze pen en neem daar ook water mee op. Ik heb dus geen water in de pen.
Ik ben begonnen met de blauwe kleur en heb met paars accenten aangebracht. Liefst werk ik in laagjes.
Begin vanuit het bloemhart blauw aan te zetten en dit laat je naar het uiteinde van het bloemblad uitlopen.
Daarna breng ik opnieuw blauw aan op die plekken die ik donkerder wil hebben. Als laatste ga ik dan met het paars aan de gang. Ook het bloemhart heb ik met paars gedaan.
Als je tevreden bent over je bloem, dan knip je die uit en plaats je hem op de kaart.

De randen van de kaart heb ik beïnkt met distressinkt en wat stipjes gestempeld met een stempeltje van Crealies. 

Mat dit geheel op een gekleurd stukje cardstock en plak dit op een kaart.

Ik hoop dat jullie het een leuke post vonden. We zouden het leuk vinden als jullie ons dat laten weten door een reactie hieronder. Vragen mogen natuurlijk ook.

Bedankt voor het langskomen en graag tot een volgende keer.

Groetjes Marianne


3 opmerkingen:

  1. Supermooi kaartje en duidelijke uitleg...dank je wel!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo
    Wat super mooi. Mag ik vragen welke stempel of stencil u heeft gebuikt voor de mooie achter grond (blaadjes)?
    gr Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen