vrijdag 16 september 2016

Two Roads


Hallo allemaal,
 
Vandaag een stap voor stap van een PanPastel kaart.
Deze kaart is helemaal gemaakt met PanPastel.
Er is dus geen inkt gebruikt voor deze kaart.
Behalve dan Versamark inkt.


Voor de kaart heb ik fluweelkarton gebruikt,dit geeft een bepaald reliëf. De kleuren 280.5 Orange, 270.5 Yellow Ochre en 680.3 Bright Yellow Green Shade heb ik met een tootje aangebracht.

Toen dit klaar was heb ik het geheel gefixeerd met de Ghiant Academy
De kleuren vallen een beetje lichter uit op de foto dan ze werkelijk zijn.


Daarna plaatste ik een mask op de kaart, met een sponsje depte ik hierover Versamark.Zorg dat de inkt goed in de openingen zit. Houd het mask goed vast zodat het niet verschuift.


Hier zie je dus dat ik het wat verschoven is, maar ik vind dat hier niet hinderlijk.
Nadat de Versamark inkt wat droger is, ga ik  met een PanPastel tool en de kleur 250.1 Diaryl Yellow Ex Dark voorzichtig over het patroon. Daarna weer fixeren met Ghiant Academy, dit is een afdichtend fixatief


Het bovenstaande heb ik herhaald met een ander mask. Hiervoor gebruikte ik 280.5 Orange en heb het ook weer gefixeerd.


Als de achtergrond klaar is en gefixeerd dan kun je gaan stempelen. Ik heb wat mooie bomen uitgekozen en deze beïnkt  met Versamark inkt en gestempeld. Ook een leuke tekststempel met Versamark inkt beïnkt en gestempeld.


Daarna heb ik de bomen- en tekststempels kleur gegeven met de PanPastel kleur 380.1 Red Iron Oxide Ex. Dark. 
Met een witte Molotow marker heb ik hier en daar wat accenten aangebracht.
De kaart nogmaals gefixeerd en voor wat accenten dikke embossingpoeder erop gestrooid. 
Tip: Verwarm deze met een tool vanaf de bovenkant.


De kaart is nu klaar en nu zie je ook dat de andere foto's een beetje lichter zijn.

Hoop dat jullie weer genoten hebben van deze tutorial en dat ik jullie hiermee heb kunnen inspireren!

 

2 opmerkingen: