vrijdag 5 mei 2017

A friend is like a good bra....


Goedemorgen lieve volgers, 

Helemaal in de ban van het Art Journal virus! Daarom ook nu een post geschreven over een dubbele pagina in mijn kleine Art Journal.




Een paar leuk kleurtjes PanPastel naar keuze, het gebruik van een kleurencirkel of kaart is hierbij wel heel handig. Dit voorkomt dat je kleuren gaat mengen die samen bruin worden. 


Soms is het wat lastig te fotograferen in het echt zijn de kleuren toch vaak wat helderder. Met de ovale sponzen in de kleuren, 340.3 Permanent Red, 280.5 Orange en 430.5 Magenta PanPastel aangebracht over de twee pagina's. Dit doe ik in een paar laagjes over elkaar tot ik tevreden ben. Dan fixeren met een goed fixatief, zoals de Ghiant.


Met een dauber heb ik Versamark door het mask aangebracht op verschillende plaatsen op mijn pagina. Dit heb ik met drie masks gedaan. Steeds maar een klein stukje. Ik heb ze alleen ingewreven met de drie kleurtjes die ik al gebruikt heb. Daarna opnieuw fixeren.


Dit is dan het begin van je achtergrond. In het echt lopen de kleuren wat mooier in elkaar over dan dat je het hier op de foto ziet. Soms is dat toch wat moeilijk vast te leggen op de foto.


Verder met de achtergrond. Met Versafine Onyx Black heb ik wat stempels uit sets van Dylusions aangebracht. Langs de twee zijkanten een stempel met Dylusions inkt, Bubble gum pink.


Ook een rand gestempeld aan de onderkant. De rand ben ik toen deze droog was gaan doodelen met een witte Molotow marker. Ook heb ik wat verf uit deze marker gespetterd over de achtergrond. Met inkt van Archival wat stippeltjes gestempeld in de kleur Vermillion. Zet waar je het leuk vindt nog wat witte lijntjes, stipjes of streepjes.


Twee van deze leuke figuurtjes gestempeld op Mixed Media papier van Strathmore en deze heb ik ingekleurd met Molotow Aqua Twin markers en daarna uitgeknipt en op mijn pagina geplakt.
Voor de afbeelding hierboven gebruikte ik de volgende kleurtjes;
huid en hertje: 019 Brown
hoed: 012 Cyan, 016 Yellow Green en 003 Orange.
Deze drie kleurtjes heb ik verder ook voor haar kleding en schoenen gebruikt.


Voor deze jongedame gebruikte ik;
huid: 019 Brown
haar: 
001 Primary Yellow
kleding: 005 Vermillion
003 Orange
016 Yellow Green.


De quote stamp is van Darkroom door en heb ik verdeeld over de twee pagina's afgedrukt. 
 Ik vind deze tekst echt geweldig leuk. 


Om de stempels mooi een geheel te laten worden met je achtergrond, heb ik ze, na het opplakken, omlijnd met een zwarte Copic multiliner. 


Uiteindelijk is dit de complete pagina geworden. 
Ik heb er weer ontzettend veel plezier aan beleefd. 
Ook jullie wens ik heel veel creatief plezier toe!














Geen opmerkingen:

Een reactie posten