maandag 26 juni 2017

Smile, Happy looks good on you.

 Hallo allemaal


Misschien kennen jullie deze techniek al, maar het lijkt me altijd leuk om het in een andere stempel te laten zien. Ik laat jullie vandaag zien hoe ik een stempel inkleur met de Molotow Aqua Twin Markers. Tevens wil ik voordoen dat je ook stencils kan bewerken met de inkt van deze markers.


Omdat ik deze bloem in gedeeltes stempel met Versamark gebruik ik een stempelhulp.
Leg je papier in de stempelhulp. Ik leg mijn aquarelpapier dat ik op maat heb gesneden een hoek van mijn stempelhulp. Dan weet ik zeker dat als hij schuift, ik hem weer goed kan leggen.
Stempel de eerste bloem. Haal je papier uit de stempelhulp en strooi en witte embossingpoeder over.
Verhit met de heattool. Leg daarna je papier weer terug en plaats je volgende stempel  op de juiste plek. Klap de klep open en doe Versamark op je stempel en doe de klep weer dicht zodat je het tweede gedeelte kan stempelen. Haal je papier er weer uit en strooi er embossingpoeder op. Verhit met de heattool. Herhaal dit totdat je de afdruk hebt gemaakt die je wilde.


Nu kan je gaan kleuren.
Zet met de brede punt van je marker wat strepen inkt op een acrylblok of sheet.
Maak met je waterpenseel een blad van de bloem nat.
Neem inkt van je acrylblok op met je waterpenseel en breng dit aan in het natte blad.
Ik doe dat altijd in het gedeelte waar ik het het donkerste wil hebben.
Vervaag de kleur naar het uiteinde van het blad.
Zo werk in alle blaadjes af.


Nadat ik de hele bloem eerst met roze (008) heb ingekleurd, ga ik verder met een donkerdere kleur. In dit geval paars (010). Ik breng de inkt aan daar waar ik meer schaduw wil hebben.


Het bloemhart heb ik ingekleurd met een mengsel van de kleur groen en geel.


Om de tak/steel te kleuren heb ik de kleur bruin (019) gemengd met een warme grijze tint(035).


Ook de onderste twee bloemknoppen ingekleurd.
Nu laat ik alles goed drogen, of gebruik je heattool.
Als alles goed gedroogd is, kan je de achtergrond gaan maken.


Ik heb een stencil over mijn papier gelegd. Je kan dit als je wilt vastplakken met een stukje tape.



Ook nu zet ik weer wat strepen inkt op mijn acrylblok en spuit daar wat water over.
Met een klein fijn sponsje neem ik de inkt op en tamponeer die op het stencil op de plekken waar ik het roze wil hebben,


Ik heb dit herhaald met de kleuren groen en blauw.


Dan ik dit het resultaat als je het stencil eraf haalt.
Als laatste nog wat grijs/groene schaduw langs de bloem gemaakt.

De randen bewerkt met nog wat roze en de tekst erop gestempeld.


En dan is dit het eindresultaat.

Veel plezier met het maken van jullie eigen creaties en tot mijn volgende post.


1 opmerking:

  1. Wow hele mooie kaart, ik begrijp het alleen niet goed van de bloem, zijn het meerdere bloemen dan?
    Omdat je schrijft dat je steeds een bliem toevoegt, het lijkt mij 1 bloem.....
    Groetjes Anne

    BeantwoordenVerwijderen