zaterdag 18 november 2017

Kerstkaart met de GelliPlate





Goedemorgen allemaal.

Leuk dat je op ons Coloiurstockblog komt kijken.
Een mooie blog met heel veel mooie creaties en goede uitleg.

Vandaag wil ik je laten zien hoe je kerstkaarten kunt maken met de gelli-plate.
Dit doe ik met veel foto's om goed de stappen te laten zien.

Je begint met het tekenen van driehoekjes op stevig papier en knip deze uit.
Het is de bedoeling dat ze straks zo geplaatst worden op de gelli-plate.


Dan plaats je de verf op de gelli-plate.
Ik heb de Gell Press gebruikt in de maat 12,5 x 17,5 cm.
De verf die ik heb gebruikt is acrylverf van Amsterdam en Folkart in de kleuren:
- voor de eerste laag: oranje, geel en terracotta
- voor de tweede laag: Fresh cut grass, buttercup en sawgrass.

Breng de eerste laag verf aan en druk die af.
Voordat je de twee laag verf op gelli-plate aanbrengt, plaats je eerst de driehoekjes.
De verf uitrollen en de driehoekjes voorzichtig verwijderen en de tweede afdruk maken op de eerste reeds gemaakte afdruk.


Dit dan het resultaat.



Voor de tweede kaart heb ik acrylverf van Amsterdag gebruikt in de kleuren turquoise groen, turquoise blauw, venetiaans rose, wit en goudgeel.
Voor de eerste laag de turquoise tinten en rose.
Druk de eerste laag af.


Voor de tweede verflaag eerst de driehoekjes geplaatst. Nieuwe driehoekjes geknipt en deze keer iets breder gemaakt.
Voor de tweede laag heb ik de kleuren wit en goudgeel gebruikt.
De driehoekjes verwijderen na het uitrollen van de verf en afdrukken op je eerste afdruk.


Dit is het resultaat van deze twee lagen. Er zat nog genoeg verf op de gelli-plate dus heb iedere keer twee afdrukken gemaakt . De tweede is dan ook nog heel goed te gebruiken .


Daarna ben ik van de driehoekjes kerstbomen gaan maken.
Getekend met de copic drawing pen.
Doodlen en met witte gelpen versierd.



Voor de andere kaart ook de bomen getekend en wat doodle tekeningen op twee bomen aangebracht.
De boomstammen zijn ingekleurd met de bruine Molotow Aqua Twin Marker 019.


De andere twee bomen heb ik gevuld met stempels.
Hiervoor eerst de bomen afgeplakt zodat de stempel mooi binnen de lijnen van de bomen blijft.


 Bijbehorende cardstock gekozen en de lagen op elkaar gelijmd.
De bovenste kaart heb ik met dun foam-tape gedaan zodat er toch wat 3d effect ontstaat.








 Ik hoop dat ik je op een idee heb gebracht en heb kunnen inspireren om op deze manier
met de gelli-plate kerstkaarten te gaan maken.
Ik had er in ieder geval veel plezier in.

Tot de volgende keer.


2 opmerkingen: