dinsdag 28 november 2017

Twiggy&Toots Christmas Bauble + video tutorial


    
Goedemorgen allemaal,

De maand november is alweer bijna ten einde en de maand december staat te trappelen om te beginnen. Maar niet voordat ik jullie heb voorzien van een beetje inspiratie vanaf mijn kant.

Ik ging aan de slag met een digi van Polkadoodles - Twiggy&Toots Chirstmas Bauble.

Ik had het plan om voor jullie een video te maken over hoe ik een rode sjaal zou kleuren met Copic Markers, maar voor ik het wist had ik de bal paars-roze gekleurd en vond ik een rode sjaal daar niet mooi bij. 

Dus het is een korte video geworden over hoe ik een kerstbal inkleur met het verloop van paars naar roze.

                                                         

Ik gebruikte de volgende Copic Markers voor het hele afdrukje:

Uil - E40, E70, E71, E74, E77 en E79
Muts en sjaal - BG10, BG11, BG13, BG45 en BG49
Hulst en jasje - G2, G3, G5, G19 en G29
Kerstbal - R85, R83, R81, V000, V20, V22 en V25
Jurkje - C00, C1 en C3

In het filmpje zien jullie dat ik de ijssterren op de bal niet al te nauwkeurig ontwijk met inkleuren. Dit was niet nodig, omdat ik van te voren al had bedacht dat ik die ging inkleuren met de Molowtow Liquid Chrome marker van 1 mm.

Ook kleur ik aan de roze kant een stukje buiten het lijntje, iets wat me mateloos stoort. Maar nadat ik 4 keer overnieuw moest beginnen, omdat o.a. de kids en een bord met rollade door beeld vloog had ik niet meer ' de kracht' om nog een keer
overnieuw te beginnen:-) Lang leve de Colorless Blender...hahaha!


Na het inkleuren van de hele digi miste ik iets...een achtergrond. Ik heb met verschillende kleuren blauw stipjes gezet en zo krijgt het afdrukje meteen meer diepte.
De markers die ik hiervoor gebruikte zijn:

B0000, B00, B32, B34, B60, B63 en B66

De witte stipjes op haar jasje en de rode besjes zette ik met een witte Molotow marker.


Dit is het eindresultaat...ik vind haar erg lief geworden. Als het aan mijn dochter ligt dan koop ik alle digi's van Twiggy&Toots.

Als er vragen zijn dan stel ze gerust onder het bericht. Heb je een inkleur idee voor een volgende video dan lees ik het ook graag.

Voor nu een hele fijne dag en graag tot de volgende keer!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten