woensdag 16 mei 2018

Acrylverf verdunnen op de gelli-plate.

Hallo allemaal,
Deze keer wil ik met jullie een techniek op de gelli-plate delen.
Techniek heb ik van Kate Crane.


Ik breng acrylverf aan op de gelli-plate en verdun deze sterk met water.
Hierdoor krijg je een aquarel afdruk.
De afdrukken heb ik gemaakt op twee kleuren papier en wel op
Paint Multi techniques van Clairfontaine 250 gr.
in de kleur wit en een grijstint.
De verf die ik gebruikt heb is van Gelli Arts.

Hieronder zie je het filmpje waarop ik de werkwijze laat zien.






Na de basis heb ik nog wat turquoise aangebracht door op dezelfde manier het aan te brengen op de ondergrond.
Hierna was mijn basis gemaakt.

Verder gegaan met het aanbrengen van sjabloonafdrukken.

Sjabloon op gelli-plate plaatsen

Met brayer witte verf op een
stukje aanbrengen.

Sjabloon eraf halen en de stippen
overbrengen op je achtergrond.

Dit is de basis gemaakt op het grijze papier.

Dit is de basis op het witte papier.





Tot de volgende keer.


5 opmerkingen:

  1. Schitterende kleuren Alice, duidelijke uitleg.
    Grijs is mijn favoriet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Bep. Zeker leuk om eens andere kleuren papier te gebruiken en ik vind het grijze ook super. Hobby-groetjes, Alice

      Verwijderen
  2. Heel erg mooi! De kleurcombinatie spreekt me erg aan!

    BeantwoordenVerwijderen