dinsdag 8 mei 2018

Magnolia met PanPastel

Hallo allemaal,

Op het moment dat ik deze post maak, is het buiten erg regenachtig. Dus heerlijk aan de knutsel.
Ik ga jullie vandaag laten zien, hoe ik een Magnolia tak, zelf getekend, inkleur met PanPastel en Derwent Pastelpoltloden.
Gebruik bij het tekenen, net zoals ik gedaan heb een foto van internet.



Wat heb je nodig?


- papier (ik heb Pastelmat gebruikt)
- Derwent Pastelpotloden
-Panpastel
- tooltjes voor de panpastel
- wit tekenpotlood


Ik heb gewerkt op de Dark Blue kleur uit het blok Pastelmat. Dat is speciaal papier voor pastelwerk.
Met een wit potlood heb ik de schets gemaakt. 


Voor het inkleuren van de schets is ik gebruikt van de mooie tooltjes die bij de PanPastel horen.
Voor de bloemen heb ik de volgende kleuren PanPastel gebruikt:
-470.5 Violet
-430.5 Magenta
-430.8 Magenta Tint


Begin met de donkerste tint en kleur die gedeeltes waar je de kleur het diepst wilt hebben.



Neem dan de middelste kleur Panpastel en breng die vanuit de donkerste kleur aan, maar dan een stukje verder dan je eerste kleur.


Neem dan je lichtste kleur en kleur de bloembladeren helemaal in. Blend de kleuren zachtjes met je tooltje in elkaar, zodat er een mooie overloop ontstaat.


Nu is de basis klaar en ga ik verder met de Derwent Pastelpotloden.
Om te beginnen teken ik met Burgundy p220 de omtrek van de bloemblaadjes


Breng dan accenten aan met de potloden. Ik heb gebruikt: Violet P260 en Lavender P250 en 
Titanium White P720 .
Als laatste teken je vanuit het bloemhart nog wat nerven.


Daarna heb ik de tak eerst gekleurd met Panpastel met de kleuren 780.5 Raw Umber en 
270.3 Yellow Ochre Shade.
Voor de omlijning heb ik Chocolate P590 gebruikt.
Voor de accenten Sepia P530 en Burnt Umer P540

De tweede bloem op dezelfde wijze gekleurd.


Nadat je met PanPastel de bloem hebt ingekleurd , weer de omlijning met het pastelpotlood en de accenten aanbrengen.


Daarna de tak en op naar de laatste bloem. Ook deze kleur je weer op dezelfde manier.


Eerst de PanPastel aanbrengen.


Omlijning tekenen met Pastelpotlood en de accenten kleuren.
Kleur het laatste gedeelte van de tak in.


En dit is dan het eindresultaat.
Dit is echt heel leuk om te doen. Probeer het eens uit en laat ons vooral meegenieten van het resultaatl


Geen opmerkingen:

Een reactie posten