zondag 13 mei 2018

Turtle sealife

Hallo blogbezoeker's

Gezellig dat jullie weer langskomen,
vandaag laat ik jullie weer wat met de Copic's zien.

Ik heb deze lekker kleurige schildpad getekend.

Ik heb elke stap gefotografeerd, maar het zijn er over de 50,
dus laat ik maar bepaalde stappen zien.

 
Ik begin met B63 de vlekken helemaal te kleuren.

 Daarna ga ik met B66 erover heen, 
de vlekken die donkerder zijn helemaal en bij de lichtere alleen over een gedeelte.



 Dan komt de B69 aan de beurt,
alleen langs de randjes

 Om het mooi te blenden, 
neem ik nu weer de B66 en ga een stukje over de B69 heen.

 Dat doe ik ook weer met de B63 en dan ziet het er zo uit.

 Nu is het andere gedeelte aan de beurt.
 Hiervoor begin ik met de E00 ook de vlekken helemaal in te kleuren.


Met E50 ga ik zijn borst en kop kleur geven.


 Ik neem de E11 om deze lichte vlekjes wat donkerder te maken.


Met YR18 wordt het nu echt kleurig.

Ik ga met deze kleur flikjes maken en probeer zo de ronding aan te geven.
Maar ik kleur niet vanaf de rand, ik laat wat van de E11 langs het randje zitten.



 De B63 neem ik om in de YR18 te flikken, en probeer een mooie overgang te krijgen.
Als het bij de eerste keer niet zo mooi is, kun je het ook een paar keer overdoen.


Het ziet er nu zo uit.


Dan ben ik zijn borst en kop gaan kleuren, maar dat zijn heel veel foto's,
dus vertel ik even wat ik gedaan heb en laat maar een paar foto's zien.

Met B12 heb ik eerst een blauwe schaduw onder zijn snavel gemaakt,
dan met R01 heb ik zijn kin kleur gegeven.
Met R02 heb ik dan fijne lijntjes in de richting naar zijn borst getekent.
Dan heb ik de E04 genomen, 
en ben ook alemaal fijne lijntjes met de vorm van zijn lichaam gaan geven.


Daarna heb ik bijna zijn hele borst met V20 gekleurd,
 ik heb wel wat lichte plekken van de E50 laten staan. 
Met de E11 ben ik donkerder gaan kleuren, in dezelfde richting van de E04.
De E13 heb ik gebruikt om nog iets donkerdere schaduw's te maken.
 Om het wat kleuriger te maken, heb ik dan met BV23 ook nog wat schaduw gemaakt.


 Met de BV20 heb ik het geheel wat geblend.
Ik ben dan met YR23 nog wat lijnen gemaakt, het ziet er dan wat kleuriger uit.
Met BV25 en BV29 
heb ik dan de huidplooien boven zijn poot en borst schaduw gegeven.
Daarna heb ik met E04 nog meer lijntjes getekent en nu ziet het er zo uit.

Nu komt zijn schild aan de beurt.
 Ik had eerst met V20 geflikt, maar ben dan toch ander's gaan verder werken.
Ik heb eerst de YR18 genomen en heb een vlek in het midden gekleurd.



Dat heb ik geblend met R05, en heb de rest van de vlek ingekleurd.


Nu begin ik met B63 vanaf de rand naar het midden te flikken.


 Dan ga ik met de B66 vanuit de hoekjes wat flikjes geven.


En dat blend ik dan weer met de B63


Zo heb ik dan alle vlekken gedaan.
Ik heb ook een paar vlekken met een gele kleur, daar heb ik de YR23 voor gebruikt.


De witte lijnen tussen de vlekken heb ik met B00 en E50 gekleurd,
want wit laten is te opvallend.

De hele achtergrond heb ik met de Various Ink Nr. B000,
en een clip met een speciale tampon voor de Various Ink, gekleurd.

Ik ben ook over de getekende koralen gegaan.


 Daarna ben ik de koralen gaan maken.
Hier heb ik natuurlijk veel kleuren voor nodig gehad, 
dus hier ga ik niet dieper op in.

Wat wel belangerijk is, 
is dat de koralen die dieper de zee in gaan, niet meer zo veel kleur hebben.
Dus heb ik voor die koralen de BG kleuren gebruikt en het alleen maar lichtjes aangegeven.



Nu laat ik nog even zien hoe ik de luchtbelletjes gemaakt heb.

Met B000 heb ik de belletjes wat vorm gegeven.



Die heb ik dan wat donkerder gemaakt met B32


 Met B04 heb ik wat randjes getekent.


Dan ga ik met de Derwent Graphik Line Painter wit,
wat highlight's geven.


Met de Copic Multiliner teken ik wat zwarte lijntjes.


En daarna ga ik nog met B26 erin en maak nog wat donkere plekjes.



De zeebodem heb ik met de E70, E71, E74, E77 en E79 gemaakt.
Ik heb er ook de B12, B45, YR23 en YR27 in verwerkt.
 En dit is het eind resultaat.




Ik wens jullie allemaal een fijne dag en bedankt voor het langskomen.



1 opmerking: