vrijdag 8 juni 2018

Achtergrond maken met de Derwent Inktense Blocks.

Hallo bloglezers,

Ongeveer anderhalf jaar geleden ben ik ook begonnen met een Art Journal. Daarvoor maakte ik eigenlijk alleen maar kaarten.
Sinds ik in mijn AJ werk, probeer ik steeds nieuwe dingen uit. Super vind ik dat.
Deze techniek heb ik dan ook gezien op You tube van Bella Rose 
en wilde dat ook eens uitproberen.


Dit wordt het uiteindelijke resultaat.

Wat heb je nodig?
- een Art journal (ik heb mijn vierkante AJ gebruikt)
-gesso
-kwastjes
-water
-Derwent Inktense Blocks
-stempels vlinder
-tekststempel
-Molotow twin Acrylmarker zwart en wit
-gel medium


Bewerk je dubbele pagina eerst met een laagje gesso. Zorg dat je de hele pagina bewerkt is.
Laat dit drogen.


Kies een kleur uit. Neem de kleur op met een natte kwast en breng deze aan op je pagina.
Maakt niet uit waar, maar werk wel nat.


Het hoeft niet aan beide kanten eender te zijn. Werk lekker los.


Sla de pagina dicht en wrijf met je hand dit goed aan.


Dan is dit het resultaat.


Herhaal dit met een tweede kleur, of als je wilt meerdere kleuren.


Droog alles met een heattool. Als deze verf droog is, behoudt het zijn kleur en kan je eventueel nog meer lagen aanbrengen 


Ondertussen kan je gaan stempelen. Ik heb gestempeld op tissuepapier. Dit zat toevallig in de doos van mijn nieuwe schoenen en dat heb ik bewaard.


Om nu niet van die scherpe randen te krijgen, maak je met een kwastje het papier rond de tekst nat.
Nu kan je het er makkelijk afscheuren.
Dit heb ik bij beide teksten gedaan. De vlinders heb ik wel langs de randen geknipt.


Plak de tekst met gel medium op. Je kan ook Mod Podge gebruiken.


Trek nu met een zwart aquarelpotlood cirkels en werk die uit met een waterpenseel.
Droog dit wederom met je heattool.


Maak dat opnieuw dezelfde cirkels met een acrylmarker. Ik heb hiervoor de
 Molotow ONE4All Marker  gebruikt. Deze heeft een dunne en dikkere punt. En... heel handig, deze kun je navullen. 
Begin met zwart en herhaal dit met wit. Zo wordt de cirkel iets minder hard van kleur.


Dek de tekst af en maak spetters met een kwastje. Ik heb hiervoor ook de Derwent Inktense Blocks gebruikt in dezelfde kleuren als de achtergrond.
Teken met de witte acrylmarker nog wat krabbels op de achtergrond.


Plak dan de vlinders op je spread met gelmedium of Mod Podge.
Stempel de randen en je overige stempels.


Een close-up van de linkerpagina.


Dit is de rechterpagina.


Ik hoop jullie weer op een idee gebracht te hebben.
En natuurlijk zien we graag jullie creaties dan weer op onze Facebookpagina.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten