maandag 4 juni 2018

Hugs and kisses



Hugs and Kisses

Heerlijk gewerkt met de schitterende kleurproducten PanPastel en Copics. Ik vind het een feest om met de PanPastel achtergronden te kunnen maken. Je kunt eindeloos variëren.


Gebruikte materialen:

  • Panpastel:
    • Violet: 470.5
    • Bright Yellow Green: 680.5
    • Permanent Green: 640.5
    • Ultramine Blue: 520.5
    • Magenta: 430.5
  • Fixatie: Ghiant
  • Versamerk
  • Copics:
    • Huid: E50-E53-E21-R20
    • vleugels: B0000-B000-B00-B01
    • Haren: YR23-Y21-Y11
    • Jurk: R32-R35-R37


Als eerste heb ik de basis van de lay-out gesneden met de ticketmal. Voor de laatste laag ( waarop ik met de PanPastel ga werken), heb ik fluweelkarton gebruikt. De eerste twee lagen heb ik al op elkaar geplakt.



Met een PanPastel tool breng ik diverse kleuren aan. Ik zorg dat de kleuren niet te veel in elkaar overlopen. Zo blijven de heldere kleuren behouden.



Als alle kleurtjes naar wens op het papier zitten, fixeer ik de achtergrond.


 Daarna ga ik met Versamark allemaal stempelmotieven aanbrengen.


Ik laat de Versamark even drogen aan de lucht. Dan duw ik de PanPastel erop en als laatste wrijf ik het zachtjes uit.








Als ik tevreden ben met de stempels en de kleuren, ga ik accenten aanbrengen met de witte gelpen.
Ik doe dit uit de losse pols.


Mijn basis is klaar. De afbeelding wat ik erop ga maken, schets ik zelf. Daarna plak ik de onderdelen al op elkaar. Als je het elfje leuk vindt, mag je hem voor eigen gebruik printen.





Omdat ik dadelijk ga inkleuren met de Copics, trek ik de lijnen met de multiliner na. Ik heb hier dikte 0.5 gebruikt.


Eerst kleur ik de huid. De wangen heb ik aangezet met de R20.



 Vervolgens kleur ik de vleugels. Ik gebruik de hele lichten blauwe tinten. Zo lijkt het alsof je door de vleugels heen kijkt,





Als laatste de jurk en de schoenen. Daarna met de witte gelpen nog wat stipjes en streepjes. Alles op elkaar plakken en de kaart is af.


Ik hoop jullie met dit blog geïnspireerd te hebben en wens jullie veel knutselplezier.




1 opmerking:

  1. Wauw, dat is prachtig gedaan, die achtergrond is super ! Bedankt voor de uitleg en de inspiratie ! Groetjes, Enny

    BeantwoordenVerwijderen