woensdag 27 juni 2018

Be creative.....


Be creative every day.....


Achtergrond van dit kaartje gemaakt met de
Derwent Graphik Line painters 0,5.
Het is een prachtige fineliner met lichtechte inkt op waterbasis.
Garandeert uitstekende diepe kleuren ook op donkere ondergronden.
De painter kan met water verdund worden en droogt permanent op.
Door het handige inkt pompsysteem is de verfvloei makkelijk te doseren.
Deze liners zijn top om mee te tekenen en in te kleuren maar ik heb de blaastechniek gebruikt.

Op je ondergrond duw je de stift in en daardoor komt er een druppel inkt op je papier te liggen. Je gaat deze met een rietje over de ondergrond blazen.
Je gebruikt naar wens de kleuren.
Hierdoor ontstaat er een mooie achtergrond met mooie kleuren.

Hieronder volgende kleuren die ik gebruikt heb:

         #11 blauw                           #12 mint groen

 #04 rood                           #01 geel


Dit is het resultaat van het "weg"blazen van de kleuren.
Een super leuke techniek om te doen.
Ik heb een rietje gebruikt, vind je dit lastig zijn er ook (hand) blaaspompjes verkrijgbaar.



Hiervan heb ik een reep gesneden die ik voor de kaart wil gebruiken.


Even vond ik het heel lastig wat ik op de achtergrond wilde doen.
Telkens vond ik het teveel en viel deze gave achtergrond weg.
Daarom gekozen om wat kleine stempelafdrukken te plaatsen in dezelfde kleuren als de inkt die ik gebruikt heb.

Daarop de super gave stempel be creative every day 
in voor mij het mooiste lettertype.

De achtergrond en de tekst met de naaimachine met zwart garen op een zwarte basis gestikt.
Ik ben verder niet handig met de naaimachine maar dit vind ik super.

Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren om deze techniek ook eens te gaan gebruiken.
Tot de volgende keer.
Hobby-groetjes, Alice





Geen opmerkingen:

Een reactie posten